Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Furkan
dc.contributor.authorTaş, Ali
dc.contributor.authorŞişman, Mehmet
dc.date.accessioned2025-11-12T11:46:07Z
dc.date.available2025-11-12T11:46:07Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationŞİMŞEK, Furkan, Ali TAŞ & Mehmet ŞİŞMAN. “Okul Kültürü Alanındaki Bilimsel Yayınların Bibliyometrik Analizi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 74 (2025): 38-57.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/91683/1571026
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5695
dc.description.abstractOkul kültürü, okul üyeleri tarafından paylaşılan değer, inanç, norm ve gelenekler bütünü olarak tanımlanmaktadır. Güncel literatür incelendiğinde, okul kültürüne ilişkin bibliyometrik çalışmaların yetersiz olduğu ve bu alanda daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulduğu görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, 1980-2024 yılları arasında okul kültürü alanında yayınlanan makale, kitap ve bildiri gibi bilimsel yayınları incelemek ve bu alandaki eğilimleri bibliyometrik olarak analiz etmektir. “School culture” anahtar kelimesiyle Web of Science veri tabanında arama yapılarak 2466 yayına ulaşılmıştır. Yayınlar VOSviewer ve Python programları kullanılarak görsel olarak modellenmiştir. Araştırma, okul kültürü alanında en fazla yayın yapılan yılın 2021 olduğunu, en çok tercih edilen yayın türünün makale olduğunu ve en yaygın yayın dilinin İngilizce olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, yayınların büyük çoğunluğunun eğitim alanında yapıldığı, en sık kullanılan anahtar kelimenin “school culture” olduğu belirlenmiştir. En fazla atıf alan yazarların Alyson Adams, Dorene Ross ve Vicki Vescio olduğu, en çok atıf alan kaynağın ise “A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning” adlı makale olduğu tespit edilmiştir. En fazla atıf alan bilimsel derginin “Teaching and Teacher Education” olduğu, en çok yayın ve atıf yapan ülkenin Amerika Birleşik Devletleri olduğu görülmüştür. Ayrıca, en fazla yayın yapan üniversitenin Ghent Üniversitesi, en fazla atıf alan üniversitenin ise Florida Üniversitesi olduğu anlaşılmıştır. Okul kültürü alanında yapılacak farklı disiplinler, dergi ve üniversiteler arasındaki iş birliğinin, alanın gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractSchool culture is defined as a set of values, beliefs, norms and traditions shared by school members. When the current literature is examined, it is seen that bibliometric studies on school culture are insufficient and more research is needed in this field. The aim of this study is to examine scientific publications such as articles, books and papers published in the field of school culture between 1980-2024 and to analyse the trends in this field bibliometrically. By searching the Web of Science database with the keyword “school culture”, 2466 publications were reached. The publications were modelled visually using VOSviewer and Python programs. The study revealed that the most published year in the field of school culture was 2021, the most preferred publication type was article, and the most common publication language was English. In addition, it was determined that the majority of the publications were in the field of education and the most frequently used keyword was “school culture”. The most cited authors are Alyson Adams, Dorene Ross and Vicki Vescio, and the most cited source is the article titled ‘A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning’. The most cited scientific journal was found to be ‘Teaching and Teacher Education’ and the country with the highest number of publications and citations was the United States of America. In addition, it was understood that the university with the highest number of publications was Ghent University and the university with the highest number of citations was Florida University. It is thought that the cooperation between different disciplines, journals and universities in the field of school culture will contribute to the development of the field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Akif Ersoy Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.21764/maeuefd.1571026en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectWeb of Scienceen_US
dc.subjectVOSvieweren_US
dc.subjectPythonen_US
dc.subjectSchool Cultureen_US
dc.subjectBibliometric Analysisen_US
dc.subjectWeb of Scienceen_US
dc.subjectVOSvieweren_US
dc.subjectPythonen_US
dc.titleOkul Kültürü Alanındaki Bilimsel Yayınların Bibliyometrik Analizien_US
dc.title.alternativeBibliometric Analysis of Scientific Publications in the Field of School Cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3344-3911en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1816-5412en_US
dc.identifier.issue74en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTaş, Ali
dc.contributor.institutionauthorŞişman, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster