• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experimental Analysis of Single Propeller Scour Dynamics Near Vertical and Parallel Quay Walls

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (927.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Kesgin, Erdal
Kuzgun, Rumeysa
Kesgin, Remziye İlayda Tan
Gezici, Kadir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KESGİN, Erdal, Rumeysa KUZGUN, R. İlayda Tan KESGİN & Kadir GEZİCİ. "Experimental Analysis of Single Propeller Scour Dynamics Near Vertical and Parallel Quay Walls". International Journal of Pure and Applied Sciences, 11.1 (2025): 252-268.

Özet

Ship propeller jet-induced scour while berthing and unberthing poses a sig-nificant threat to berth structure stability. With the increase in size and capacity of vessels, the propeller-generated flow interaction with seabed erosion is gaining signif-icance for port facility management. The present investigation experimentally inves-tigates single propeller jet-induced scour behavior around quay walls of various wall configurations. Flume experiments in the laboratory were conducted with the use of sand of median grain diameter d₅₀ = 1.2 mm, 10 cm diameter propellers, and Froude numbers of 4.71 and 6.23. The role of rotational speed of the propeller, gap (G) verti-cally, and the propeller-wall distance were studied under conditions of unconfined (no-wall) and confined (parallel and vertical wall) cases. The results show that for unconfined cases, deeper gaps decrease scour depth and greater rotational speed in-creases it. In confined cases, deeper separation between the wall and the propeller de-creases scour depth, and wall orientation significantly influences the scour profile. These kinds of results enhance understanding of the mechanisms of sediment transport near quay walls and allow for the development of predictive models for estimating scour.
 
Yanaşma ve ayrılma sırasında gemi pervanelerinin oluşturduğu jet akımları, yanaşma yapılarının stabilitesini ciddi şekilde tehdit edebilir. Giderek artan gemi bo-yutları ve kapasiteleriyle birlikte, pervane kaynaklı akımlar ile deniz tabanı erozyonu arasındaki etkileşimin anlaşılması, liman altyapısının korunması açısından kritik hale gelmiştir. Bu çalışma, çeşitli duvar konfigürasyonları altında tekil pervane jetlerinin oluşturduğu oyulma desenlerini deneysel olarak incelemektedir. Deneyler, ortalama tane çapı d₅₀ = 1,2 mm olan kum kullanılarak, 10 cm çapında pervaneler ve 4,71 ile 6,23 arasında değişen Froude sayılarıyla gerçekleştirilmiştir. Duvar bulunmayan (yapısız) ve duvar bulunan (dikey ve paralel) koşullar altında; pervane dönüş hızı, dikey boşluk (G) ve pervane-duvar mesafesinin oyulma üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuçlar, yapısız durumda pervane ile yatak arasındaki mesafe arttıkça oyulma derinliğinin azaldığını; dönüş hızı arttıkça ise oyulmanın derinleştiğini göstermektedir. Yapılı ko-şullarda ise pervane-duvar mesafesi arttıkça oyulma derinliği azalmış, duvar yöneli-minin de oyulma profili üzerinde önemli etkiler oluşturduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, rıhtım duvarları yakınında oluşan sediman taşınım mekanizmalarının anla-şılmasına katkı sağlayarak oyulma tahmin modellerinin geliştirilmesine olanak sun-maktadır.
 

Kaynak

International Journal of Pure and Applied Sciences

Cilt

11

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/ijpas/article/1642560
https://hdl.handle.net/11352/5712

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü [136]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.