Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKesgin, Erdal
dc.contributor.authorKuzgun, Rumeysa
dc.contributor.authorKesgin, Remziye İlayda Tan
dc.contributor.authorGezici, Kadir
dc.date.accessioned2025-11-14T09:15:18Z
dc.date.available2025-11-14T09:15:18Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationKESGİN, Erdal, Rumeysa KUZGUN, R. İlayda Tan KESGİN & Kadir GEZİCİ. "Experimental Analysis of Single Propeller Scour Dynamics Near Vertical and Parallel Quay Walls". International Journal of Pure and Applied Sciences, 11.1 (2025): 252-268.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/ijpas/article/1642560
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5712
dc.description.abstractShip propeller jet-induced scour while berthing and unberthing poses a sig-nificant threat to berth structure stability. With the increase in size and capacity of vessels, the propeller-generated flow interaction with seabed erosion is gaining signif-icance for port facility management. The present investigation experimentally inves-tigates single propeller jet-induced scour behavior around quay walls of various wall configurations. Flume experiments in the laboratory were conducted with the use of sand of median grain diameter d₅₀ = 1.2 mm, 10 cm diameter propellers, and Froude numbers of 4.71 and 6.23. The role of rotational speed of the propeller, gap (G) verti-cally, and the propeller-wall distance were studied under conditions of unconfined (no-wall) and confined (parallel and vertical wall) cases. The results show that for unconfined cases, deeper gaps decrease scour depth and greater rotational speed in-creases it. In confined cases, deeper separation between the wall and the propeller de-creases scour depth, and wall orientation significantly influences the scour profile. These kinds of results enhance understanding of the mechanisms of sediment transport near quay walls and allow for the development of predictive models for estimating scour.en_US
dc.description.abstractYanaşma ve ayrılma sırasında gemi pervanelerinin oluşturduğu jet akımları, yanaşma yapılarının stabilitesini ciddi şekilde tehdit edebilir. Giderek artan gemi bo-yutları ve kapasiteleriyle birlikte, pervane kaynaklı akımlar ile deniz tabanı erozyonu arasındaki etkileşimin anlaşılması, liman altyapısının korunması açısından kritik hale gelmiştir. Bu çalışma, çeşitli duvar konfigürasyonları altında tekil pervane jetlerinin oluşturduğu oyulma desenlerini deneysel olarak incelemektedir. Deneyler, ortalama tane çapı d₅₀ = 1,2 mm olan kum kullanılarak, 10 cm çapında pervaneler ve 4,71 ile 6,23 arasında değişen Froude sayılarıyla gerçekleştirilmiştir. Duvar bulunmayan (yapısız) ve duvar bulunan (dikey ve paralel) koşullar altında; pervane dönüş hızı, dikey boşluk (G) ve pervane-duvar mesafesinin oyulma üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuçlar, yapısız durumda pervane ile yatak arasındaki mesafe arttıkça oyulma derinliğinin azaldığını; dönüş hızı arttıkça ise oyulmanın derinleştiğini göstermektedir. Yapılı ko-şullarda ise pervane-duvar mesafesi arttıkça oyulma derinliği azalmış, duvar yöneli-minin de oyulma profili üzerinde önemli etkiler oluşturduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, rıhtım duvarları yakınında oluşan sediman taşınım mekanizmalarının anla-şılmasına katkı sağlayarak oyulma tahmin modellerinin geliştirilmesine olanak sun-maktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMunzur Universityen_US
dc.relation.isversionof10.29132/ijpas.1642560en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScouren_US
dc.subjectErosionen_US
dc.subjectPropeller Jeten_US
dc.subjectQuay Wallen_US
dc.subjectBerthing Structureen_US
dc.subjectOyulmaen_US
dc.subjectErozyonen_US
dc.subjectPervane Jetien_US
dc.subjectRıhtım Duvarıen_US
dc.subjectYanaşma Yapısıen_US
dc.titleExperimental Analysis of Single Propeller Scour Dynamics Near Vertical and Parallel Quay Wallsen_US
dc.title.alternativeDikey ve Paralel Yanaşma Yapıları Önünde Tekil Pervane Kaynaklı Oyulma Dinamiklerinin Deneysel Olarak Araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Pure and Applied Sciencesen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9441-5359en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0009-0000-7187-933Xen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9135-1698en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-6349-8262en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage252en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKuzgun, Rumeysa
dc.contributor.institutionauthorKesgin, Remziye İlayda Tan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster