• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Sözcük Öğretiminde Quizlet Kullanımının Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (691.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Eyibil, Enes
Göçen, Gökçen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

EYİBİL Enes & Gökçen GÖÇEN. "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Sözcük Öğretiminde Quizlet Kullanımının Etkisi". Journal of History School, 76 (2025): 2014-2053.

Özet

Yabancı dilde sözcük öğretiminde tercih edilen dijital araçlardan biri Quizlet’tir. Bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlere sözcük öğretiminde Quizlet’in etkisinin ne ve nasıl olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmı için yarı deneysel bir araştırma modeli seçilmiştir. Deney ve kontrol grubunu B1 seviyesinde Türkçe öğrenen 40 öğrenen oluşturmaktadır. Araştırma verileri ön test ve son test olarak araştırmacının oluşturduğu sözcük bilgisi testi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel çalışma kısmında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler deney grubunu oluşturan 20 öğrenenden araştırmacı tarafından oluşturulan etkinlik değerlendirme formu aracılığıyla ve deney grubunda yer alan 4 öğrenenle odak grup görüşmesi yapılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin sözcük öğretiminde Quizlet’in kullanımının öğrenenlerin sözcük bilgisini geliştirmede etkili olduğu ve bu etkinin olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir.
 
Quizlet is one of the preferred digital tools for teaching vocabulary in a foreign language. In this study, it is aimed to determine what and how the effect of Quizlet is on teaching vocabulary to learners of Turkish as a foreign language. Mixed research model was used in the study. A quasi-experimental research model was chosen for the quantitative part of the study. The experimental and control groups consisted of 40 Turkish learners at B1 level. The research data were collected as pre-test and post-test with a vocabulary knowledge test created by the researcher. The data obtained were analysed with the SPSS programme. Case study design was used in the qualitative part of the study. Data were collected from 20 learners in the experimental group through the activity evaluation form created by the researcher and focus group interviews with 4 learners in the experimental group. The data obtained were analysed by content analysis. As a result of the study, it was determined that the use of Quizlet in teaching vocabulary to learners of Turkish as a foreign language is effective in improving learners' vocabulary knowledge and this effect is positive.
 

Kaynak

Tarih Okulu Dergisi (TOD)

Sayı

76

Bağlantı

https://johschool.com/index.jsp?mod=makale_tr_ozet&makale_id=78450
https://hdl.handle.net/11352/5727

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü [21]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.