Youtube Bumper Video Reklamlarının Tüketici Üzerinde Marka Bilinirliğinin Sağlanması ve Tasarım Önerisi
Künye
AKINCI, İzlem, Youtube Bumper Video Reklamlarının Tüketici Üzerinde Marka Bilinirliğinin Sağlanması ve Tasarım Önerisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.Özet
Her gün gelişmekte olan teknoloji, medya ve iletişimini markalar için önemli
bir hale getirmektedir. Dijital dünyanın hızı ile çoğu markanın ürün veya vermekte
olduğu hizmeti tanıtma ve herkese sunabilme olanaklarını çoğaltmaktadır. Bu
sebepten ötürü sosyal medya üzerinde bulunan her sektörden markalar ve kullanıcıları
büyük rekabete sürüklediği gözlemlenmektedir. Hem tüketici hem de markalar için
tercih nedeni olan bu mecra hızlı etkileşim, ücretsiz kullanım ve karşılıklı iletişim
imkânı gibi birçok avantajları bünyesinde bulundurmaktadır. Geleneksel reklam
mecralarına kıyasla sosyal medya daha fazla talep görmekte ve en popüler reklam aracı
olarak öne çıkmaktadır.
YouTube günümüzde internetin televizyonu haline gelmektedir. Aynı zamanda
sosyal medya mecraları arasında en çok tercih edilen platform olmaktadır.
Kullanıcıların kendi kanallarını oluşturup videolarını tüm dünyayla paylaşma
fırsatının sağlanması gün geçtikçe kullanıcı sayısının artmasına yol açmaktadır.
Markalar ise hedef kitlesine daha hızlı ulaşırken aynı zamanda daha geniş kitlelere
hitap etmesine de sebep olmaktadır.
Bumper video reklamları, YouTube'un altyapısıyla kullanılan bir reklam
formatıdır. Maksimum 6 saniyeyle sınırlı olan bu format içerisinde marka kampanya
fikrini tüketiciye anlaşılır bir şekilde verilmektedir. Eşsiz filtreleme seçeneğine sahip
bu mecrada istenilen hedef kitleye kolaylıkla ulaşılmaktadır. Doğru fikir, strateji ve
tasarım ile bumper reklamların marka bilinirliğine etkisi kuvvetlidir.
Tasarım ağırlıklı bir anlatıma sahip olan tezin ilk bölümünde marka kavramı
ve tüketici ilişkisi anlatılmaktadır. Süreci en başından incelemek adına kavramların
netleşmesi oldukça önemlidir. Ardından ikinci bölümde reklam mecraları
açıklanmaktadır. Geleneksel ve internet reklamları arasındaki fark açık bir şekilde
ifade edildikten sonra ise sosyal medya terimi açıklanmaktadır. Reklamcılıkta en aktif
kullanılan platformlar ve tasarım alanlarından bahsedip ana konu olan YouTube
mecrası detayları ile işlenmektedir. Ana konu olan YouTube’un reklam seçeneklerine
dikkat çekilerek bumper video reklamlarının öncelikli kullanılmasının nedenleri
açıklanmaktadır. Son olarak tezin savunulan konusu olan bumper reklamlar için bir
tasarım örneği sunularak getirileri anlatılmaktadır. Every day, developing technology makes media and communication more
important for brands. With the speed of the digital world, the opportunities for most
brands to promote their products or services and offer them to everyone are increasing.
For this reason, it is observed that this causes brands and people from every sector on
social media into great competition. This medium, which is preferred by both
consumers and brands, offers many advantages such as fast interaction, free use, and
mutual communication. Compared to traditional advertising channels, social media is
in more demand and stands out as the most popular advertising tool.
YouTube is becoming the internet's television today and is also the most
preferred among social media channels. Providing the opportunity for users to create
their own channels and share their videos with the whole world leads to an increase in
the number of users daily. While brands can reach their target audience faster, they
also appeal to wider audiences.
Bumper video ads are an ad format used with YouTube's infrastructure. In this
format, which is limited to a maximum of 6 seconds, the idea of the brand campaign
should be conveyed to consumers in a clear and understandable way. In this channel,
which has a unique filtering option, the desired target audience can be easily reached.
With the right idea, strategy, and design, bumper ads have a strong effect on brand
awareness.
The first part of the thesis, which has a design-oriented narrative, explains the
concept of the brand and the consumer relationship. It is crucial to clarify the concepts
in order to examine the process from the very beginning. The second part then explains
advertising channels. After clearly distinguishing between traditional and digital
advertising, social media is elaborated upon. The most actively used platforms and
design areas in advertising are discussed with details of YouTube, the main subject of
the thesis. By drawing attention to the main topic, YouTube, ad spaces, the reasons for
the priority use of bumper video ads are explained. Finally, a design example for
bumper ads, which is the defended subject of the thesis, is presented, along with its
benefits.