Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Ali
dc.contributor.authorİzlem, Akıncı
dc.date.accessioned2024-03-12T10:22:43Z
dc.date.available2024-03-12T10:22:43Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAKINCI, İzlem, Youtube Bumper Video Reklamlarının Tüketici Üzerinde Marka Bilinirliğinin Sağlanması ve Tasarım Önerisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4786
dc.description.abstractHer gün gelişmekte olan teknoloji, medya ve iletişimini markalar için önemli bir hale getirmektedir. Dijital dünyanın hızı ile çoğu markanın ürün veya vermekte olduğu hizmeti tanıtma ve herkese sunabilme olanaklarını çoğaltmaktadır. Bu sebepten ötürü sosyal medya üzerinde bulunan her sektörden markalar ve kullanıcıları büyük rekabete sürüklediği gözlemlenmektedir. Hem tüketici hem de markalar için tercih nedeni olan bu mecra hızlı etkileşim, ücretsiz kullanım ve karşılıklı iletişim imkânı gibi birçok avantajları bünyesinde bulundurmaktadır. Geleneksel reklam mecralarına kıyasla sosyal medya daha fazla talep görmekte ve en popüler reklam aracı olarak öne çıkmaktadır. YouTube günümüzde internetin televizyonu haline gelmektedir. Aynı zamanda sosyal medya mecraları arasında en çok tercih edilen platform olmaktadır. Kullanıcıların kendi kanallarını oluşturup videolarını tüm dünyayla paylaşma fırsatının sağlanması gün geçtikçe kullanıcı sayısının artmasına yol açmaktadır. Markalar ise hedef kitlesine daha hızlı ulaşırken aynı zamanda daha geniş kitlelere hitap etmesine de sebep olmaktadır. Bumper video reklamları, YouTube'un altyapısıyla kullanılan bir reklam formatıdır. Maksimum 6 saniyeyle sınırlı olan bu format içerisinde marka kampanya fikrini tüketiciye anlaşılır bir şekilde verilmektedir. Eşsiz filtreleme seçeneğine sahip bu mecrada istenilen hedef kitleye kolaylıkla ulaşılmaktadır. Doğru fikir, strateji ve tasarım ile bumper reklamların marka bilinirliğine etkisi kuvvetlidir. Tasarım ağırlıklı bir anlatıma sahip olan tezin ilk bölümünde marka kavramı ve tüketici ilişkisi anlatılmaktadır. Süreci en başından incelemek adına kavramların netleşmesi oldukça önemlidir. Ardından ikinci bölümde reklam mecraları açıklanmaktadır. Geleneksel ve internet reklamları arasındaki fark açık bir şekilde ifade edildikten sonra ise sosyal medya terimi açıklanmaktadır. Reklamcılıkta en aktif kullanılan platformlar ve tasarım alanlarından bahsedip ana konu olan YouTube mecrası detayları ile işlenmektedir. Ana konu olan YouTube’un reklam seçeneklerine dikkat çekilerek bumper video reklamlarının öncelikli kullanılmasının nedenleri açıklanmaktadır. Son olarak tezin savunulan konusu olan bumper reklamlar için bir tasarım örneği sunularak getirileri anlatılmaktadır.en_US
dc.description.abstractEvery day, developing technology makes media and communication more important for brands. With the speed of the digital world, the opportunities for most brands to promote their products or services and offer them to everyone are increasing. For this reason, it is observed that this causes brands and people from every sector on social media into great competition. This medium, which is preferred by both consumers and brands, offers many advantages such as fast interaction, free use, and mutual communication. Compared to traditional advertising channels, social media is in more demand and stands out as the most popular advertising tool. YouTube is becoming the internet's television today and is also the most preferred among social media channels. Providing the opportunity for users to create their own channels and share their videos with the whole world leads to an increase in the number of users daily. While brands can reach their target audience faster, they also appeal to wider audiences. Bumper video ads are an ad format used with YouTube's infrastructure. In this format, which is limited to a maximum of 6 seconds, the idea of the brand campaign should be conveyed to consumers in a clear and understandable way. In this channel, which has a unique filtering option, the desired target audience can be easily reached. With the right idea, strategy, and design, bumper ads have a strong effect on brand awareness. The first part of the thesis, which has a design-oriented narrative, explains the concept of the brand and the consumer relationship. It is crucial to clarify the concepts in order to examine the process from the very beginning. The second part then explains advertising channels. After clearly distinguishing between traditional and digital advertising, social media is elaborated upon. The most actively used platforms and design areas in advertising are discussed with details of YouTube, the main subject of the thesis. By drawing attention to the main topic, YouTube, ad spaces, the reasons for the priority use of bumper video ads are explained. Finally, a design example for bumper ads, which is the defended subject of the thesis, is presented, along with its benefits.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectBumper Video Reklamlarıen_US
dc.subjectMarka Bilinirliğien_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectDijital Reklamcılıkta Tasarımen_US
dc.subjectBumper Video Adsen_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectDesign in Digital Advertisingen_US
dc.titleYoutube Bumper Video Reklamlarının Tüketici Üzerinde Marka Bilinirliğinin Sağlanması ve Tasarım Önerisien_US
dc.title.alternativeYoutube Bumper Video Advertisements Enhancing Brand Awareness Among Consumers and Design Proposalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster