Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14

    • Akkoyunlu-Türkmen Yakub Bey Albümlerindeki Kalem-i Siyahî Resimlerinde Çin Etkisi 

      Lei, Chuanyi (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
      Çin resim tarihinde, Sung-Yüan devrinde (11-14. yy.) gelişen Bai-miao isimli çizgisel mürekkep resim üslubu, Moğollar vasıtasıyla Orta Asya, Batı Asya ve Anadolu coğrafyasına ulaşmıştır. Çin metropolitan ressamları ve ...
    • Hacı Selim Ağa Kütüphanesi Yazmalarının Tezhip Sanatı Açısından Tanıtılması 

      Bolat, Songül (FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
      İslâm medeniyetinde ilime ve kitaba verilen önem neticesinde şekillenen kitap sanatları içinde, tezhip sanatının ayrı bir yeri vardır. Emevî ve Abbasîler devrinde başta Mushaflar olmak üzere önemli yazma eserler ...
    • Hattat Abdülfettah Efendi’nin Taşa Mahkûk Eserleri 

      Vatansever, Esra (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)
      Osmanlı dönemiyle zirveye taşınan Türk Hat Sanatı’nın Şeyh Hamdullah, Hafız Osman, Mahmud Celâleddin, Yesârizâde Mustafa İzzet Efendi, Mustafa Râkım Efendi gibi önemli hattatlarının mirasıyla yetişmiş ve yaşadığı dönemin ...
    • Hattat Sâmi Efendi’nin İstanbul’daki Kitâbeleri 

      Ülker, Fatma Zehra (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)
      “Hattat Sâmi Efendi’nin İstanbul’daki Kitâbeleri” konulu tez çalışması üç ana bölümden oluşmuştur. Giriş bölümünde Sâmi Efendi imzalı kitâbelerin önemine değinilmekte, tezin içeriğinin nasıl oluşturulduğu, özellikle hangi ...
    • Hattat Şefik Bey ve Eserleri 

      Dursun, Sümeyra (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
      19. yüzyılda yaşamış ve dönemin en seçkin hattatlarından biri olan Şefik Bey ve eserleriyle ilgili bir çalışma yapılmamış ve eserlerinin bir araya getirilip incelenmemiş olması sebebiyle bu konuyu ele almak istedik. Şüphesiz ...
    • Hattat Şekerzade Mehmed Efendi 

      Eid, Shady (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)
      XVIII. yüzyılda III. Ahmed ve I. Mahmud döneminde yaşamış olan hattat Şekerzâde Mehmed Efendi, Topkapı Sarayı’nda hocalık yapmış, pek çok talebe yetiştirmiş ünlü bir sanatçıdır. Şeyh Hamdullah ve Hâfız Osman'ın yolunu ...
    • İbnülemin Hat Koleksiyonundaki Sülüs-Nesih Kıt’aların İçerik ve Sanat Yönünden İncelenmesi 

      Doğan, Ayşe (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)
      İbnülemin Mahmud Kemal İnal Osmanlı İmparatorluğun’nun son, Cumhuriyet’in ilk dönemine şahitlik etmiş bir fikir adamı ve sanatseverdir. Harf inkılâbıyla sekteye uğrayacağını düşündüğü Hat sanatının yok olmaması için ...
    • Kadırga Sokullu Mehmed Paşa Camii Hatları 

      Yasan, Arzu (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
      Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Camii Osmanlı Klasik Dönem Cami Mimarîsi eserlerindendir. 1571 yılında, Sadrazam Sokullu Mehmet Paşa tarafından Mimar Sinan’a yaptırılmıştır. Mimarî ve tezyînî açıdan Mimar Sinan’ın en başarılı ...
    • Kahire’de Menyel Kasrı Mescid Hatları 

      Elitaş, İzzet (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
      Menyel Sarayı, Hıdiv ailesinden Prens Muhammed Ali tarafından Kahire’de Nil Nehri ortasındaki bir adacıkta kurulmuştur. Sarayın Mescidi, İslâm mimarîsi ve sanatları açısından önemli bir yapı özelliği taşır. Mescid içindeki ...
    • Neyzen Emin Yazıcı ve hat sanatındaki yeri 

      Altıok, Ebubekir (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)
      AraĢtırmamızda, hat sanatımızda eserleriyle önemli bir yere sahip Neyzen ve Hattat Mehmet Emin Yazıcı’nın daha çok hattatlık yönü incelendi. AraĢtırma üç ana bölümden oluĢmaktadır. Bunlar kısaca Emin Efendi’nin hayatı, ...
    • Osmanlı'dan Günümüze Hat Sanatında Müsennâ 

      Sayın, Betül (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
      Müsennâ kompozisyonlar çeşitli istif formlarında simetrik denge esas alınarak sağ-sol veya yatay-dikey olarak tasarlanan aynalı yazılardır. Sâde, tedâhüllü, girift, çifte simetrik, çapraz simetrik çeşitleri olan bu istif ...
    • Seçilmiş Örnekler Bağlamında Fatih Dönemi Minyatürlerinin Teknik Çözümlemesi 

      Yaman, Asiye (FSM Vakıf Üniversitesi, 2015)
      Fatih Sultan Mehmed’in İstanbul’u fethiyle başlayan yeni dönemde, içeride ve dışarda birçok yenilik hareketinin ortaya çıktığı görülmektedir. Her alanda kendini hissettiren bu yenileşme, kültür ve sanat ortamında da ...
    • TSMK’deki GY 152, GY 290, GY 309 envanter no.lu murakkaaların hat sanatı açısından değerlendirilmesi 

      Üveysuna, Tuğba (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)
      Bu tezde, 84 kalemde (envanter no.su altında) 118 adet eser incelenmiştir. Bu eserlerin yazı cinsi, süsleme tarzı, konu içerikleri vb. hakkında bilgi verilmiştir. Kıt’aların bir kısımı tezhipli bir kısmı ebruludur. ...
    • Türk Hat Sanatında Zerendud Levhalar 

      Acar, Gülsüm Tuba (FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
      Hat sanatında altının kullanılması çok eskilere gitmekle beraber 18. ve 19. yüzyıllar zerendûd levhaların Osmanlı sanatında ortaya çıkıp yaygınlaştığı asırlardır. Bu tezde Türk hat sanatında önemli bir yeri olan zerendûd ...