• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emotional Intelligence Scale: A Study of Scale Adaptation

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (419.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016-06

Yazar

Kayıhan, Şehri Nur
Arslan, Serhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KAYIHAN, Şehri Nur, & Serhat ARSLAN. "Emotional Intelligence Scale: A Study of Scale Adaptation." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 7 (2016): 137-145.

Özet

The purpose of this study is to adaptation of Emotional Intelligence (EI) scale to the Turkish language. Research was implemented on the 249 high school students. The 3 dimensional models which were consisted of 20 items were found coherent in the confirmatory factor analysis. Internal consistency, item and factor analysis studies were conducted for the aim of examining psychometric features of the scale. The results of reliability of the scale analyses were .83, scale was found reliable. Confirmatory factor analysis’ results exhibit that scale’s original 3 dimensional models were appropriate for the Turkish sample (x²=399.55, df=167, RMSEA=.075, NNFI=.90, CFI=.91, IFI=.91, SRMR=.080, GFI=.86). In this case, scale is considered as a reliable and valid instrument in terms of measuring learners’ emotional intelligence degree in the education process of learners in Turkey.
 
Bu araştırmanın amacı Güney Kore’de Hyuneung Lee ve Yungjung Kwak1 tarafından 2011’de geliştirilen Duygusal Zeka ölçeğini Türk diline uyarlayarak Türk kültürüne uygulamaktır. Araştırma 249 lise öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. 20 maddeden oluşan 3 boyutlu model doğrulayıcı faktör analizinde uyumlu bulunmuştur. Ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemek amacıyla iç tutarlılık, madde ve faktör analiz çalışmaları yürütülmüştür. Güvenilirlik analizleri sonucunda ise ölçeğin tümü için Cronbach Alfa katsayısı .83 olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analiz sonuçları ölçeğin 3 boyutlu modelinin Türk örneklemine uygun olduğu bulunmuştur (x²=399.55, df=167, RMSEA=. 075, NNFI=.90,CFI=.91,IFI=.91,SRMR=.080, GFI=.86).Çalışma sonucunda, ölçek Türkiye’deki öğrencilerin eğitim süreçlerindeki duygusal zeka derecelerini ölçmede kullanılan bir araç olarak güvenilir ve geçerli bulunmuştur.
 

Bağlantı

http://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/729
https://hdl.handle.net/11352/2348

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [523]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.