Toplam kayıt 1146, listelenen: 1121-1140

    • Modern Türk Edebiyatı içinde Nuri Pakdil’in edebiyat dergisinin yeri ve rolü 

      Sadıkoğlu, İlhan (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Sadıkoğlu, İlhan, Modern Türk Edebiyatı İçinde Nuri Pakdil’in Edebiyat Dergisinin Yeri ve Rolü, Yüksek Lisans, İstanbul, 2013. Tez çalışmamızda İslâmcı düşüncenin farklı sesi olarak dikkat çeken Nuri Pakdil’in önderliğinde ...
    • Salahi Abdullah Uşşaki’nin Risale-i Kudsiyye Tercümesi’nin transkripsiyonu ve tahlili 

      Arvas, Muhammed Mekki (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2014-02)
      Nakşibendiyye tarikatının kurucusu, Şâh-ı Nakşibend unvanıyla tanınan Hâce Muhammed b. Bahâeddîn-i Buharî’nin sohbetlerinden derlenen ve halifelerinden Hâce Muhammed Pârsâ tarafından Farsça tasnif edilen “Risâle-i Kudsiyye” ...
    • Mustafa Kutlu’nun eserlerinde taşra ve taşralılık 

      Okuyucu, Merve (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Mustafa Kutlu, Türk Hikâyeciliği’nin en önemli simalarından biridir. 1970’lerde hikâye hayatına başlayan Kutlu’nun asıl verimli dönemi ise 1980 sonrası olarak gözükmektedir. Kutlu, hikâyelerinde Türkiye’de 70’li yıllar ...
    • Sezai Karakoç şiirinde anne ve çocuk 

      Avcı, Bahar (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Sezai Karakoç şiirlerindeki anne ve çocuk imgesi üzerine yapılan incelemelerden oluşan bu çalışma, bu iki imgenin şiirler içerisinde ulaştığı mana derinliğini, diriliş düşüncesi bünyesinde üstlendiği çağrışım gücünü ...
    • Gölyaka Kasabası ağzı söz dizimi 

      Namlı Köğçe, Ayşe (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Ayşe Namlı Köğçe: “Gölyaka Kasabası Ağzı Söz Dizimi”, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2013, XVIII+180 s. Gölyaka Kasabası’nda yapılan derlemeler esas alınarak yörenin ağız ...
    • Evliya Çelebi seyahatnamesi’nin 1. cildindeki ikilemeler 

      Sağlamgöncü, Tuğba (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Bu çalışmada ikilemeler, çok yönlü olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Türkçenin her döneminde kullanılmış olan bu anlatım biçiminin 17. yüzyılda Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin birinci cildinde nasıl kullanıldığını ...
    • Uluslararası ilişkilerde insani diplomasinin rolü : Türkiye-Somali örneği 

      Alegöz, Halil İbrahim (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı, 2013-07)
      Bu tez çalışması, 2011’den bu yana insani diplomasi merkezli Türkiye-Somali ilişkilerini ele almaktadır. Türkiye’nin Somali’ye yönelik insani diplomasi politikası üç boyuttan oluşmaktadır. İlk boyutu Somali’nin acil ...
    • Cumhuriyet dönemi Türk şiirinde gül imgesi 

      Çetin, Melek (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      “Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Gül İmgesi” adlı bu tezde “gül”ün Türk şiirinde geçirdiği değişim ve dönüşümler, ayrıntılı bir şekilde incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmaya ilk olarak şiir sanatında önemli bir misyon ...
    • Mehmed Zihni Efendi’nin şerhu teshîli’t-tahsîl adlı eseri (inceleme tahkik) 

      Dinler, Murat (FSM Vakıf Üniversitesi Soyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2013-06)
      Nâcim Efendi’nin eseri, tertip bakımından İbnü’l-Hâcib’in el-Kâfiye’sine benzemektedir. Ancak el-Kâfiye’de ‘âmil ve cezim bahisleri ayrı bölüm olarak bulunmamaktadır. Teshîlü’t-tahsîl: İsim, Fiil, Harf, Ref‘ (Merfû‘ât), ...
    • TSMK’da bulunan III. Murad tuğrasının desen ve renk yönünden incelenmesi 

      Ak, Sibel (FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anabilim Dalı, 2013-05)
      Osmanlı Devleti’nin simgesi ve arması olan tuğra, padişahın imzası niteliğindedir. Ferman, berat, nâme-i hümâyun gibi resmî belgelerin üzerine çekilen tuğra, ilerleyen kültür ve sanat anlayışı ile birlikte hem yazı hem ...
    • Konuları açısından yâsîn sûresinin tefsiri 

      Cihangir, Ömer (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2013-06)
      Bu tez, konulu tefsir alanında yapılmış bir sûre tefsiri çalışmasıdır. “Konuları Açısından Yâsîn Sûresinin Tefsiri” isimli bu çalışmada muteber klasik tefsir kitaplarına ve bu konuyla alakalı telif edilmiş bütün eserlere ...
    • Bakî, Nef'î ve Nedîm divanlarında ironi 

      Sarıoğlu, Gözde (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      İroni içinde birçok farklı anlam bulunduran, pek çok söz sanatıyla bir arada kullanılabilen, bu yüzden açıklaması zor bir kavramdır. İroninin genel bir tanımının bile yapılamaması, bu sanata ismine yaraşır bir gizem ...
    • Klasik Türk şiirinde haberleşme 

      Önge, Derya (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Klasik Türk şiirine sosyal hayatın yansıması konulu tezlerde haberleşme bahsinin yeterince incelenmemesi ve var olan zengin malzemenin kullanılmaması tezimizin hareket noktasını oluşturmuştur. Bu maksatla çalışmamızda, ...
    • Tezhip sanatında kullanılan bitkisel motiflerin kökenleri 

      Özsoy, Hamide Nur (FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları (Tezhip) Anasanat Dalı, 2013-09)
      Köklü bir geçmişe sahip tezhip sanatımızda kullanılan bitkisel motiflerin kökeni tabiattaki çiçeklerdir. Tezyînde başlangıçta stilize olarak yer almışlar zamanla natüralist formlara dönüşmüşlerdir. Tarih boyunca farklı ...
    • İbrahim Yıldırım’ın “ kuşevi’nin efendisi” romanında dil ve anlatım 

      Duman, Emine (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Bu çalışma İbrahim Yıldırım’ın Kuşevi’nin Efendisi romanının üslûp, dil ve anlatım açısından incelenmesini içermektedir. Yazarın üslûbunun ortaya konulması adına yapılan çalışma bir ilki teşkil etmektedir. Çalışmanın ilk ...
    • Ana konuları ekseninde kalem sûresi ve tefsiri 

      Karataş, Hasan Hüseyin (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2013-06)
      Bu çalışma bir sûre tefsiri çalışması olup “ana konuları ekseninde” Kalem Sûresi’ni ele almaktadır. Çalışma esnasında kaynak olarak öncelikle klâsik tefsir kitaplarından faydalanılmakla beraber modern tefsir kitaplarından ...
    • Tevfik Fikret’in resmindeki şiir, şiirlerindeki resim 

      Demir, Kübra (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Türk Edebiyatının önde gelen şahsiyetlerinden Tevfik Fikret, aynı zamanda güzel sanatlara ilgi duyan bir ressamdır. Servet-i Fünûn edebiyatçıları tabiatı şiire sokarken onu bir ressam edasıyla kelimelere yerleştirmeye ...
    • Hanefi ve Şafii mezhebine göre devlet başkanının yetkileri : (Tuhfetü’t-Türk örneği) 

      Karacan, Murat (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Bu çalışmada Hanefî ve Şafiî mezheplerinin devlet başkanına tanıdıkları yetkileri incelenecektir. Bunun için Necmuddin et-Tarsûsî’nin XIV. yüzyılın ortalarında Şam’da baş kadılık vazifesi döneminde kaleme aldığı, ...
    • Halid Ziya’nın “Fransız edebiyatının nümune ve tarihi “adlı eseri ve değeri 

      Şimşek, Rafet (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Halid Ziya Uşaklıgil, modern Türk edebiyatının kurucularından birisidir. Hakkında yapılmış olan çalışmalar, çoğunlukla onun hikâyeleri ve romanları üzerinedir. Böyle olduğundan dolayı, onun sanat ve edebiyat üzerine ...
    • 16. Yüzyıla ait bir şiir mecmuasının incelenmesi (1b-50a) 

      Turgut, Elif (FSM Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2013-06)
      Şiir mecmuaları Klâsik Türk edebiyatında önemli bir yere sahiptir. Bu mecmualar, edebiyatımızda 15. yüzyıldan itibaren görülmeye başlamıştır. Daha sonra bu mecmualar divan ve tezkirelerin dışında Klâsik Türk edebiyatı ...