• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anaokuluna Devam Eden Çocukların Değer Düzeylerinin Ebeveyn Görüşüne Göre Belirlenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Makale (862.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019-06

Yazar

Şahin, Hakan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ŞAHİN, Hakan. "Anaokuluna Devam Eden Çocukların Değer Düzeylerinin Ebeveyn Görüşüne Göre Belirlenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 13 (2019): 423-448.

Özet

Bu çalışma, anaokuluna devam eden beş-altı yaşındaki çocukların ebeveyn görüşlerine göre değer düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan betimsel bir araştırmadır. Çalışmanın evrenini Ankara ilinde resmi anaokullarında eğitim gören beş-altı yaş gurubu 14.218 çocuk oluşturmuştur. Çalışma grubunu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örneklem yöntemiyle seçilen beş yaştan 172, altı yaştan 202, toplamda 374 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen “Aile Bilgi Formu” ve “Okul Öncesi Değerler Ölçeği Ebeveyn Formu” kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıklar incelenirken normal dağılımdan gelmeyen değişkenler için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H testlerinden yararlanılmıştır. Kruskal Wallis-H Testinde anlamlı farklılıkların görülmesi durumunda Post-Hoc Çoklu Karşılaştırma Testi ile aralarında farklılık olan gruplar belirlenmiştir. Normal dağılımdan gelmeyen değişkenler arasındaki ilişkiler incelenirken Spearman’s Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Sonuçlar yorumlanırken anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmış olup; p<0,05 olması durumunda anlamlı bir ilişkinin olduğu, p>0,05 olması durumunda ise anlamlı bir ilişkinin olmadığı belirtilmiştir. Araştırma sonucunda; çocukların sırasıyla en fazla sorumluluk, saygı, işbirliği, dürüstlük, dostluk/arkadaşlık ve paylaşım değerlerini edindikleri saptanmıştır. Ortanca ve son çocukların değer puanları ilk çocuklardan anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Öğrenim düzeyleri yüksek olan ebeveynlerin çocuklarının değer puanları, öğrenim düzeyi düşük olan ebeveynlerin çocuklarının değer puanlarından yüksektir. Yüksek ve orta gelir grubunda olan çocukların puanlarının düşük gelir grubunda yer alan çocukların puanlarından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Çocukların yaşı arttıkça değer edinim düzeyleri artmaktadır. Kardeş sayısı ve ebeveynlerin yaşlarıyla değer edinim düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır.
 
This descriptive study aims to determine the value levels of children in the age group of five-six attending official kindergartens according to teacher views. Target population of the study consisted of 14.218 children in the age group of five-six attending official kindergartens in Ankara. Study group consisted of 172 children from the age group of five, 202 children from the age group of six and a total of 374 children who were selected with stratified sampling method, which is among random sampling methods. “Family Information Form” that was developed by the researcher and “Family’s Form for Preschool Values Scale” that was developed were used in the study. Differences between the groups were examined by using Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests for normally distributed variables. Groups that had significant differences in the Kruskal Wallis-H Test were determined by using Post-Hoc Multiple Comparison Test. Relations between the variables that were not normally distributed were examined by using Spearman’s Correlation Coefficient. As a result of the study; it was determined that children respectively adopted the values of; Responsibility, Respect, Cooperation, Honesty, Friendship and Sharing respectively. The Middle/median and the youngest children value scores were significantly higher than their first child. The Children with higher educated parents have higher value scores than the children with lower educated parents. The scores of children in the high and middle income groups were significantly higher than the scores of the children in the low income groups. As the children grow older the level of value acquisition increases. There was no significant relationship between the number of siblings and their parents’ age.
 

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/fsmia/issue/46340/582417
https://hdl.handle.net/11352/2862

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.