Yazar "https://orcid.org/0000-0002-1104-2244" için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
-
Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliği Programının Öz-Yeterlik İnancına Etkisi
Yılmaz Bingöl, Tuğba; Akın, Ahmet (OPUS, 2018)Bireylerin bir şeyi başarabileceğine dair inancı olarak tanımlanan öz-yeterlik birçok faktör üzerinde etkilidir. Yüksek öz-yeterlik algısı bireylerin performanslarını pozitif yönde etkiler. Bu nedenlerle bu araştırmanın ... -
Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığının Boş Zaman Can Sıkıntısı Tarafından Yordanması
Bingöl, Tuğba Yılmaz; Eker, Halime (Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)Bu araştırmada ergenlerin boş zaman can sıkıntısı ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin ele alınması amaçlanmıştır. Ayrıca oyun bağımlılığının cinsiyet, algılanan anne-baba tutumu ve akademik başarıya göre ... -
Okul Psikolojik Danışman Adaylarının Genel Öz- Yeterlik ve Özel Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığa İlişkin Öz-Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yılmaz Bingöl, Tuğba (OPUS, 2018)Bu araştırmada okul psikolojik danışman adaylarının genel öz-yeterlik ve özel eğitime dair öz-yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiş ve özel eğitime dair öz-yeterlik algılarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp ... -
Öğretmen Adaylarında Psikolojik Sağlamlık
Hoşoğlu, Rümeysa; Fırıncı Kodaz, Aynur; Yılmaz Bingöl, Tuğba; Vural Batık, Meryem (OPUS, 2018)Bu araştırmada öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyete, aile gelir duru-muna, algılanan anne-baba tutumuna ve yaşamın büyük kısmının geçirildiği yere göre anlamlı ola-rak farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Psikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeyleri
Bingöl, Tuğba Yılmaz; Batık, Meryem Vural (Opus, 2018)Bireyin zekice, doğru ve yetkin davranıp davranmadığı ve başkaları tarafından onaylanıp onaylanmadığına aldırmadan kendini tam ve koşulsuz olarak kabul etmesi olarak tanımlanabilen koşulsuz kendini kabul, psikolojik ...