Psikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeyleri
Künye
BİNGÖL, Tuğba Yılmaz & Meryem Vural BATIK. "Psikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeyleri". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7.4 (2018): 2438-2453.Özet
Bireyin zekice, doğru ve yetkin davranıp davranmadığı ve başkaları tarafından onaylanıp
onaylanmadığına aldırmadan kendini tam ve koşulsuz olarak kabul etmesi olarak
tanımlanabilen koşulsuz kendini kabul, psikolojik danışmanların sahip olması gereken
özelliklerden bir tanesidir. Bireylerin kendini koşulsuz kabulü diğerlerini de eleştirisiz ve
önyargısız kabul etmeyi içerir. Bu nedenle bu araştırmada psikolojik danışman adaylarının
koşulsuz kendini kabul düzeylerini ve cinsiyet, sınıf düzeyi ve algılanan aile tutumu
değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemi 183 psikolojik danışma ve rehberlik bölümü öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma
genel tarama modeline göre yürütülmüş ve betimleyici analizlerle birlikte t-testi, ANOVA ve
Tukey’s B testi kullanılmıştır. Sonuçta araştırmaya katılan bireylerin koşulsuz kendini kabul
düzeylerinin orta düzeyde olduğu, elde edilen puanların cinsiyet ve anne-baba tutumuna göre
farklılaşmazken, sınıf düzeyine göre farklılaştığı görülmüştür. Bu farklılık 1 ve 2. sınıf
öğrencileri arasında, 2. sınıf lehine bulunmuştur. Unconditional self-acceptance (USA) can be defined, as the complete and unconditional
acceptance of an individual without regarding whether the individual behaves in a clever,
correct and competent manner and whether or not others approve it. It is one of the qualities of
psychological counselors. The USA includes the acceptance of others without criticism and
without prejudice. Therefore, it was aimed to determine the USA levels of psychological
counselor candidates in this study. It was also aimed to determine whether the scores differed
according to gender, class level and perceived family attitude variables. The sample of the
study consisted of 183 university students. The research was conducted according to the general
screening model; t-test, ANOVA and Tukey's B test were used together with descriptive
analyzes. It was observed that the USA levels of the participants were intermediate. The
obtained scores differed according to class level.