• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (5.340Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Altınışık, Merve

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ALTINIŞIK, Merve, Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi , Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.

Özet

Günümüzde teknoloji yaşamın her alanında önemli bir yere sahiptir. Teknolojideki hızlı değişimle birlikte dijital oyunlara ilgi artmış ve özellikle okul öncesi dönemde teknoloji çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Dijital oyunların okul öncesi dönemde eğitici amaçla kullanılması bu çalışmanın odağı olmuştur. Çocuklar için geliştirilen matematik uygulamalarının matematiksel kavram ve becerilere uygun hazırlanmasının ve öğretici niteliklere sahip olmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dijital matematik oyunlarının matematiksel kavram gelişimi ve öğretimsel açıdan niteliklerinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin içinde yer alan betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında toplanan verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu, 2020 yılındaki Play Store ve App Store sanal mağazalarında yer alan okul öncesi dönem çocuklarına yönelik seçilmiş eğitici, ücretsiz ve popüler 10 matematik oyunu uygulamasından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, okul öncesi dijital matematik oyunlarında erken matematik becerileri ve sayı kavramı içeren oyunlara daha çok yer verildiği görülmüştür. Oyunlarda işlem, geometri, ölçme, grafik, örüntü ve fonksiyon kavramlarına yer verilmediği veya çok az yer verildiği tespit edilmiştir. Uygulamaların içerik analizi yoluyla incelenmesiyle tüm oyunlardaki kavram ve beceri sayılarına ulaşılmıştır. Matematiksel kavram ve becerilerin, uygulamaların çoğunda verilen yaş aralıklarına uygun olmadığı görülmüştür. Ayrıca bazı uygulamaların öğretim ilkelerine uygun hazırlanmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda okul öncesi dijital oyunların gelişimsel olarak düzenlenmesi önerilmektedir.
 
Nowadays, technology has a significant place in all areas of life. With the rapid change in technology, interest in digital games has increased and technology has become an integral part of children's daily life, especially in the preschool period. The use of digital games for educational purposes in the preschool period is the focus of this study. It is considered to be important that math apps which are developed for children should be prepared in accordance with mathematical concepts and skills and have teaching qualities. The aim of this research is to investigate the qualities of preschool digital mathematics games in terms of the development of mathematical concept and teaching purposes. In the research, descriptive survey method, which is included in the survey model, one of the qualitative research methods, was used. Content analysis was used to analyze the data collected within the scope of document review. The study group of the research is determined by the criterion sampling method which is one of the porposeful sampling methods. The study group consists of 10 selected educational, free and popular math game applications for preschool children in the Play Store and App Store in 2020. According to the findings of the study; it was observed that games involving early math skills and number concepts are used more in preschool digital mathematics games. It has been determined that the concepts of operation, geometry, measurement, graphics, patterns and functions are not included in the games or are used rarely. The number of concepts and skills in all games was detected by examining the applications through content analysis. The study shows that mathematical concepts and skills are not suitable for the age groups given in most of the applications. In addition, it was discovered that some applications were not prepared in accordance with the teaching principles. In line with these findings, it is recommended that preschool mathematics games should be organized developmentally.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3303

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.