Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeven, Serdal
dc.contributor.authorAltınışık, Merve
dc.date.accessioned2021-04-20T08:05:53Z
dc.date.available2021-04-20T08:05:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationALTINIŞIK, Merve, Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi , Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3303
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji yaşamın her alanında önemli bir yere sahiptir. Teknolojideki hızlı değişimle birlikte dijital oyunlara ilgi artmış ve özellikle okul öncesi dönemde teknoloji çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Dijital oyunların okul öncesi dönemde eğitici amaçla kullanılması bu çalışmanın odağı olmuştur. Çocuklar için geliştirilen matematik uygulamalarının matematiksel kavram ve becerilere uygun hazırlanmasının ve öğretici niteliklere sahip olmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dijital matematik oyunlarının matematiksel kavram gelişimi ve öğretimsel açıdan niteliklerinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin içinde yer alan betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında toplanan verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu, 2020 yılındaki Play Store ve App Store sanal mağazalarında yer alan okul öncesi dönem çocuklarına yönelik seçilmiş eğitici, ücretsiz ve popüler 10 matematik oyunu uygulamasından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, okul öncesi dijital matematik oyunlarında erken matematik becerileri ve sayı kavramı içeren oyunlara daha çok yer verildiği görülmüştür. Oyunlarda işlem, geometri, ölçme, grafik, örüntü ve fonksiyon kavramlarına yer verilmediği veya çok az yer verildiği tespit edilmiştir. Uygulamaların içerik analizi yoluyla incelenmesiyle tüm oyunlardaki kavram ve beceri sayılarına ulaşılmıştır. Matematiksel kavram ve becerilerin, uygulamaların çoğunda verilen yaş aralıklarına uygun olmadığı görülmüştür. Ayrıca bazı uygulamaların öğretim ilkelerine uygun hazırlanmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda okul öncesi dijital oyunların gelişimsel olarak düzenlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractNowadays, technology has a significant place in all areas of life. With the rapid change in technology, interest in digital games has increased and technology has become an integral part of children's daily life, especially in the preschool period. The use of digital games for educational purposes in the preschool period is the focus of this study. It is considered to be important that math apps which are developed for children should be prepared in accordance with mathematical concepts and skills and have teaching qualities. The aim of this research is to investigate the qualities of preschool digital mathematics games in terms of the development of mathematical concept and teaching purposes. In the research, descriptive survey method, which is included in the survey model, one of the qualitative research methods, was used. Content analysis was used to analyze the data collected within the scope of document review. The study group of the research is determined by the criterion sampling method which is one of the porposeful sampling methods. The study group consists of 10 selected educational, free and popular math game applications for preschool children in the Play Store and App Store in 2020. According to the findings of the study; it was observed that games involving early math skills and number concepts are used more in preschool digital mathematics games. It has been determined that the concepts of operation, geometry, measurement, graphics, patterns and functions are not included in the games or are used rarely. The number of concepts and skills in all games was detected by examining the applications through content analysis. The study shows that mathematical concepts and skills are not suitable for the age groups given in most of the applications. In addition, it was discovered that some applications were not prepared in accordance with the teaching principles. In line with these findings, it is recommended that preschool mathematics games should be organized developmentally.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectDijital Oyunen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectKavram Gelişimien_US
dc.subjectÖğretim İlkelerien_US
dc.subjectPre-Schoolen_US
dc.subjectDigital Gameen_US
dc.subjectMathsen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectConcept Developmenten_US
dc.subjectTeaching Principlesen_US
dc.titleDijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Digital Games in Terms of Mathematical Concept Development and Teaching Qualitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınışık, Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster