Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, H. Ercan
dc.contributor.authorBulut, İrem
dc.date.accessioned2021-04-22T13:23:06Z
dc.date.available2021-04-22T13:23:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationBULUT, İrem, Bireylerin Kişilik ve Demografik Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışına Etkisi ve Davranışsal İktisat Açısı ile İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Bitirme Projesi, İstanbul 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3342
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile birlikte hayatımıza giren “online alışveriş” bireylerin hayatının olmazsa olmazlarından biri haline gelmiştir. Hemen hemen herkesin kullanmakta olduğu bu alışveriş yönteminin bireylerin kişilik ve demografik özellikleri ile nasıl bir ilişki içerisinde olduğu birçok araştırmacının üzerinde durduğu konulardan biri olmuştur. Tüketicilerin karar verme tarzlarının neler olduğu ve nasıl şekillendiği ise bir diğer araştırma konusudur. Literatüre yeni geçen bir kavram olan “davranışsal iktisat” bireylerin rasyonel ve irrasyonel kararları üzerinde dururken, kamu düzenlemeleri ile bireylerin davranışlarına onların seçim şanslarını ellerinden almadan nasıl yön verebileceği hakkında fikir vermektedir. 2019 yılının Aralık ayının sonları itibaren başlangıçta Çin’i daha sonrasında ise dünya üzerindeki birçok ülkeyi etkileyen Covid-19 virüsü pandemisinde Türkiye sınırları içerisinde uygulanan dürtme müdahaleleri bu düzenlemelere örnek olarak değerlendirilebilir. Bu araştırmanın amacı bireylerin demografik ve kişilik özelliklerinin online alışveriş davranışına etkisi, tüketici karar verme tarzlarının neler olduğu ve davranışsal iktisat teorisi ile ilgili güncel literatür ışığında bilgi vermektir.en_US
dc.description.abstractWith the developing technology, "online shopping" has emerged as one of the indispensable parts of the lives of individuals. Numerous researchers had been focused on the relationship between this novel shopping method, which is being used widely on global scale and the personality traits and demographic characteristics of the individuals. Another research area related with this topics the evolvement and consequences consumers decision-making styles. “Behavioral economics”, which is a relatively new concept in the literature, emphasizes rational and irrational decisions and the role of public regulations for optimal outcomes without taking away their rights of choice. In 2019, a new virus, which originated in China has spread to other countries causing a global Covid 19 pandemia. The aim of this review is to provide updated research findings regarding the effect of demographic characteristics and the personality traits on online shopping in the light of current literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Alışverişen_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectKarar Verme Tarzlarıen_US
dc.subjectDavranışsal İktisaten_US
dc.subjectDürtme Müdahalelerien_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectBehavioral Economyen_US
dc.subjectNudge Theoryen_US
dc.subjectDecision Making Styleen_US
dc.titleBireylerin Kişilik ve Demografik Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışına Etkisi ve Davranışsal İktisat Açısı ile İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Personality and Demographic Characteristics of Individuals on Online Shopping Behavior and Behavioral Economicsen_US
dc.typeprojecten_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.contributor.institutionauthorBulut, İrem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster