The Effect of Creative Writing Activities on Elementary School Students’ Creative Writing Achievement, Writing Attitude and Motivation
Citation
GÖÇEN, Gökçen. "The Effect of Creative Writing Activities on Elementary School Students’ Creative Writing Achievement, Writing Attitude and Motivation". Journal of Language and Linguistic Studies, 15.3 (2019): 1032-1044.Abstract
Writing skills have a tendency to lose their importance day by day. In addition, writing studies with a productbased
approach discourage students from writing. In teaching mother tongue, creative writing activities, considered
as process-based writing approach, are among the ones that will make students feel like writing and regard writing
as a need. Writing, reviewing, and sharing the stages of the process-based writing approach are included in the
Turkish Course Curriculum (MEB, 2018) starting from the 1st grade. This study aims to examine the effects of
creative writing activities on native Turkish-speaking students' creative writing achievement, writing attitudes and
motivation in learning their mother tongue. The study employed one-group pretest-posttest experimental design.
The sample of the study was formed by a total of 630 students from first, second, third and fourth grades. The data
collection tools are “Written Production Instruction” (Türkel, 2011), “Writing Attitude Scale” (Yıldız & Kaman,
2016), “The Scale of Writing Attitude” (Susar Kırmızı, 2009) and “Writing Motivation Scale” (Canıtezer, 2014).
Arithmetic mean, standard deviation and t-test results and “Evaluation Criteria Form for Creative Writing” (Susar
Kırmızı, 2008) were used in order for the analysis of the data. The results revealed that creative writing activities
have a positive effect on students' creative writing achievement, writing attitude and motivation.
Source
Journal of Language and Linguistic StudiesVolume
15Issue
3Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi
Göçen, Gökçen (International Balkan University, 2018)Yazma, yalnızca dile getirilmek istenenin kağıda aktarılması değildir. Yazma becerisi aynı zamanda kişinin kendini doğru ifade edebilmesi; fikirlerini, duygularını ve hayal dünyasını etkili bir şekilde başkalarıyla ... -
Kahire’de Menyel Kasrı Mescid Hatları
Elitaş, İzzet (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Menyel Sarayı, Hıdiv ailesinden Prens Muhammed Ali tarafından Kahire’de Nil Nehri ortasındaki bir adacıkta kurulmuştur. Sarayın Mescidi, İslâm mimarîsi ve sanatları açısından önemli bir yapı özelliği taşır. Mescid içindeki ... -
Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması
Göçen, Gökçen (OPUS, 2018)Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma yaklaşımlarındandır. Yaratıcı yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin ...