• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (625.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Göçen, Gökçen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GÖÇEN, Gökçen. "Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi". Turkish Studies - Language and Literature, 13.27 (2018): 737-762.

Özet

Yazma, yalnızca dile getirilmek istenenin kağıda aktarılması değildir. Yazma becerisi aynı zamanda kişinin kendini doğru ifade edebilmesi; fikirlerini, duygularını ve hayal dünyasını etkili bir şekilde başkalarıyla paylaşabilmesi için ihtiyaç duyulan bir beceridir. Okullarda yazma becerisine gereken önemin verilmemesi, öğrenenlerin yazma becerisine değer vermemesine ve yazma eylemini sevmemesine neden olmaktadır. Biçim ve ürün odaklı yazma çalışmalarıyla da öğrenenlere yazma becerisini sevdirmek mümkün olmamaktadır. Yaratıcı yazma çalışmaları, öğrenenlerin yazma eylemini sevmesi için öğretmenlere bir fırsat sağlamaktadır. Yaratıcı yazma çalışmalarıyla öğrenenlerin hayal gücünü geliştirmek, onların özgün ürünler ortaya koymasına yardımcı olmak ve en önemlisi öğrenenlerin yazarken eğlenmesini sağlamak hedeflenmektedir. Genel olarak yazma, özel olarak da yaratıcı yazma çalışmalarının sınıf içinde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu görevlerin yerine getirilebilmesi için öğretmenlerin de yazma becerilerinin gelişmiş olması ve süreç temelli yazma, yaratıcı yazma gibi konularda bilgi sahibi olması gerekmektedir. Bu gerekle, sınıf öğretmenlerinin yazma yeterliliği algısını, yazma tutumlarını ve yaratıcı yazma başarılarını incelemek ve bunlara yaratıcı yazma çalışmalarının etkisini belirlemek amacıyla yapılan çalışmada, tek gruplu öntest-sontest deney deseni kullanılmıştır. Araştırmada 44 sınıf öğretmeni örneklem olarak yer almıştır.
 
Writing is not solely transferring thoughts on paper. Writing is a skill that is required by one to express himself/herself appropriately and share his/her thoughts, feelings and imagination effectively with others. The fact that writing skills are not emphasized enough in schools leads learners to underestimate writing skills and dislike related practices. However, employing form and product-oriented writing practices will not make learners like writing. Creative writing activities, on the other hand, give teachers an opportunity to make their learners favor writing. The aim of creative writing activities is to improve learners’ imagination, help them create authentic products and more importantly to let them have fun while writing. Having writing activities, specifically creative writing, heavily depends on teachers. Teachers need to have improved their writing skills and to have learnt about process-oriented writing and creative writing. Therefore, this study aims to analyze primary school teachers’ perceived competence and attitude towards writing and their success in creative writing, and to reveal the effect of creative writing ctivities on the three points mentioned previously. The study employs the one group pretest-posttest design. The sample group is composed of 44 primary school teachers. The data was collected through Perceived Writing Competence Questionnaire, “The Attitude Scale Related to Writing Activities” (Temizkan and Sallabaş, 2009) and a Prompt for Eliciting Writing Product. In order to analyze the data, statistical tools such as mean, standard deviation, t-test have been employed along with a set of criteria named “Evaluation Criteria Form for Creative Writing” (Susar Kırmızı, 2008). The results reveal that creative writing practices have positive effect on primary school teachers’ enthusiasm and liking for writing, on the improvement of their writing skills and on decreasing writing anxiety. In addition, it has been concluded that creative writing practices affect primary school teachers’ attitudes toward writing and academic success in creative writing positively.
 

Kaynak

Turkish Studies - Language and Literature

Cilt

13

Sayı

27

Bağlantı

https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=22221
https://hdl.handle.net/11352/3633

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [99]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması 

    Göçen, Gökçen (OPUS, 2018)
    Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma yaklaşımlarındandır. Yaratıcı yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin ...
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi 

    Arslan, Rüveyda (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
    Günümüzde çeşitli sebeplerle yabancı dil öğrenen bireylerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Yaşanan artışla birlikte Yabancılara Türkçe öğretimi alanı da günden güne önem kazanan bir alan haline gelmiştir. Bütün dillerin ...
  • II. Bayezid İçin Yazılan Şeyh Hamdullah Mushaf-ı Şerif’inin Tezyinat Bakımından İncelenmesi 

    Yurtseven, Sema (FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
    Sultan II. Bâyezîd için hazırlanan Mushaf-ı Şerîf'in tezyînatının incelendiği bu tez giriş ve üç ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde tezin amacı, yöntemi ve kapsamına değinilmiştir. Tezin birinci bölümünde, Mushaf-ı ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.