• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (806.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Öztabak, Muhammet Übeydullah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZTABAK, Muhammet Übeydullah. "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı". Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 13.1 (2017): 103-124.

Özet

Bu araştırma, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin okula yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 70’i 1. sınıf, 70’i 4. sınıf olmak üzere toplam 140 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılarak toplanan veriler, betimsel analiz yaklaşımı ile yorumlanmıştır. Araştırmada “Öğrencilere göre okulun anlamı nedir?” ana teması incelendiğinde, alt temalarda ortak olarak görülen, eğitim öğretim sürecindeki unsurlar ile öğretmen ve dersle ilgili kavramlardır. Ayrıca araştırmanın diğer ana temasını oluşturan “Okula ilişkin öğrencilerin duygusal algıları nelerdir?” sorusuna ait ortaya çıkan alt temalarda öğretmen, ders, fiziki unsurlar ve arkadaş ön plana çıkmaktadır.
 
This research aims to reveal the perceptions of the first and fourth grade students, studying in a public primary school in Istanbul Bahçelievler district. The case study research design was used as a part of qualitative research method. The study group consists of total 140 students; of whom 70 students are first graders and 70 are fourth graders. Focus group interviews were conducted with the students and data was interpreted with a descriptive analysis approach. The main theme of study focused on the following question: "What does school mean for students?" and it was found that all the sub themes align with the notions of “teacher and course related topics”. Also, the other main question, "What are the emotional perceptions of students related to the school?" showed that sub themes are shaped with the notions of “teachers, lessons, physical elements and friends”.
 

Kaynak

Yaşadıkça Eğitim Dergisi

Cilt

31

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd056Z3pNdz09/ilkokul-1-ve-4-sinif-ogrencilerinin-okul-algisi
https://hdl.handle.net/11352/3603

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.