İlkokul 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Oynadıkları Oyunların İncelenmesi
Künye
ÖZTABAK, Muhammet Übeydullah. "İlkokul 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Oynadıkları Oyunların İncelenmesi". Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5.3 (2017): 797-822.Özet
Bu araştırma, ilkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin günümüzde oynadıkları oyunların incelenmesini
amaçlamaktadır. Araştırma, İstanbul ili Bakırköy ilçesinde bulunan bir devlet okulunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Durum Çalışması” deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2. sınıf öğrencisi 22 erkek, 18 kız; 3. sınıf öğrencisi
22 erkek, 18 kız olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı
tarafından hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan odak grup görüşmeleriyle elde edilmiştir.
Araştırmada sonuçlarına göre, erkek öğrencilerin play station, tablet ve bilgisayar oyunlarına kız
öğrencilere oranla daha düşkün oldukları görülmüştür. 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin arasında büyük
bir yaş farkı olmamasına rağmen oynadıkları oyunların içeriğinde gözle görülür bir farkın olduğu
saptanmıştır. The aim of this research is to examine the games played by the 2nd and 3rd grade primary school
students. The research was conducted at a public school in Bakırköy district, Istanbul. In the
research, "Case Study" was used as qualitative research method. The study group consisting of 80
students included 22 boys and 18 girls in 2nd grade, 22 boys and 18 girls in 3rd grade. The data of
the study were obtained from the focus group interviews consisting of open-ended questions
prepared by the researcher. According to the results of the research, male students were found to be
more addicted to playstation, tablet and computer games than female students. Even though there
is not much difference between the ages of 2nd and 3rd grade students, it is determined that there
is a considerable difference in the content of the games they play.