Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBingöl, Tuğba Yılmaz
dc.contributor.authorBatık, Meryem Vural
dc.date.accessioned2021-07-08T10:55:49Z
dc.date.available2021-07-08T10:55:49Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationBİNGÖL, Tuğba Yılmaz & Meryem Vural BATIK. "Psikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeyleri". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7.4 (2018): 2438-2453.en_US
dc.identifier.urihttp://www.itobiad.com/tr/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3735
dc.description.abstractBireyin zekice, doğru ve yetkin davranıp davranmadığı ve başkaları tarafından onaylanıp onaylanmadığına aldırmadan kendini tam ve koşulsuz olarak kabul etmesi olarak tanımlanabilen koşulsuz kendini kabul, psikolojik danışmanların sahip olması gereken özelliklerden bir tanesidir. Bireylerin kendini koşulsuz kabulü diğerlerini de eleştirisiz ve önyargısız kabul etmeyi içerir. Bu nedenle bu araştırmada psikolojik danışman adaylarının koşulsuz kendini kabul düzeylerini ve cinsiyet, sınıf düzeyi ve algılanan aile tutumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 183 psikolojik danışma ve rehberlik bölümü öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma genel tarama modeline göre yürütülmüş ve betimleyici analizlerle birlikte t-testi, ANOVA ve Tukey’s B testi kullanılmıştır. Sonuçta araştırmaya katılan bireylerin koşulsuz kendini kabul düzeylerinin orta düzeyde olduğu, elde edilen puanların cinsiyet ve anne-baba tutumuna göre farklılaşmazken, sınıf düzeyine göre farklılaştığı görülmüştür. Bu farklılık 1 ve 2. sınıf öğrencileri arasında, 2. sınıf lehine bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractUnconditional self-acceptance (USA) can be defined, as the complete and unconditional acceptance of an individual without regarding whether the individual behaves in a clever, correct and competent manner and whether or not others approve it. It is one of the qualities of psychological counselors. The USA includes the acceptance of others without criticism and without prejudice. Therefore, it was aimed to determine the USA levels of psychological counselor candidates in this study. It was also aimed to determine whether the scores differed according to gender, class level and perceived family attitude variables. The sample of the study consisted of 183 university students. The research was conducted according to the general screening model; t-test, ANOVA and Tukey's B test were used together with descriptive analyzes. It was observed that the USA levels of the participants were intermediate. The obtained scores differed according to class level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOpusen_US
dc.relation.isversionof10.15869/itobiad.444355en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoşulsuz Kendini Kabulen_US
dc.subjectPsikolojik Danışmanen_US
dc.subjectRehber Öğretmenen_US
dc.subjectUnconditional Self-Acceptanceen_US
dc.subjectPsychological Counseloren_US
dc.subjectGuidance Teacheren_US
dc.titlePsikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeylerien_US
dc.title.alternativeUnconditional Self-Acceptance Levels of Psychological Counselor Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-1104-2244en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-7836-7289en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2438en_US
dc.identifier.endpage2453en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBingöl, Tuğba Yılmaz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster