Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDanışman, Şahin
dc.contributor.authorYalçın, Mikail
dc.contributor.authorÇiftçi, Şerife Koza
dc.contributor.authorTosuntaş, Şule Betül
dc.contributor.authorSölpük, Nihan
dc.contributor.authorAy, Yusuf
dc.contributor.authorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorYücel, Cemil
dc.date.accessioned2021-07-09T10:41:11Z
dc.date.available2021-07-09T10:41:11Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationDANIŞMAN, Şahin, Mikail YALÇIN, Şule Koza ÇİFTÇİ, Şule Betül TOSUNTAŞ, Nihan SÖLPÜK, Yusuf AY, Engin KARADAĞ & Cemil YÜCEL. "Türkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Dergilerin Bilimsel Yayın Haritası: Dergi Etki Faktörleri Üzerine Bir İnceleme". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22.4 (2016): 483-506.en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd05URTJOZz09/turkiye-de-egitim-bilimleri-alaninda-yayimlanan-dergilerin-bilimsel-yayin-haritasi-dergi-etki-faktorleri-uzerine-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3753
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerin atıf analizlerinin ve etki faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 32 hakemli bilimsel dergide 2005- 2014 yılları arasında yayımlanan 7681 makale üzerinden kapsamlı bir atıf analizi yapılmış ve sonrasında ise her bir dergiye ilişkin etki faktörleri belirlenmiştir. Araştırmada veri kaynağı olarak kullanılan dergilerin belirlenmesinde, dergilerin kapsamı ve isimlerinde ‘eğitim’, ‘öğretim’, ‘eğitim bilimleri’, ‘öğretmen eğitimi’ ve ‘öğretmen yetiştirme’ sözcükleri olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen 7681 makale ve 15052 atıfa ilişkin her veriye bir kod numarası verilmiş ve daha sonra veri temizleme ve düzeltme işlemleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bibliyometrik ve etki faktörü analizleri öncesinde makalelerin yıllara ve dergilere göre dağılımları için frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanarak tanımlayıcı istatistikler üretilmiş, dergilerin etki faktörlerinin belirlenmesi için etki faktörü katsayısından yararlanılmıştır. Araştırmada kapsamında incelenen makalelerde en fazla atıf yapılan ilk üç dergi, (i) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (ii) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri ve (iii) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi’dir. Araştırma kapsamında ele alınan eğitim bilimleri dergilerinin 2014 yılı etki faktörü katsayısı incelendiği zaman, en yüksek etki faktörü katsayısına sahip dergilerin (i) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (ii) Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi ve (iii) Kuramsal Eğitimbilim Dergisi olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the reference analysis of scientific journal published in educational sciences field in Turkey and their impact factors. In accordance with this purpose, a detailed reference analysis was made on 7681 articles published in 32 peer- reviewed scientific journal between 2005-2014 and then impact factor of each journal was determined. While deciding the journals to be used as data source in the study, the criteria was that contents and names of journals should have the words ‘education’, ‘instruction’, ‘educational sciences’, ‘teacher education’, and ‘teacher training’. A code number was given to each data of 7681 articles and 15052 references which was taken within the scope of the study and data removing and correction procedures were followed. Before bibliometric and impact factor analysis, descriptive analysis were conducted to measure frequencies (f) and percent (%) values of the articles by years and journals and impact factor coefficient was used to assess the impact factors. . The first three journals that are most referred in the articles which were investigated within the scope of the study are: (i) Hacettepe University Journal of Education, (ii) Educational Sciences: Theory & Practice (iii) Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences. When the year 2014 impact factor coefficients of the journals in the study were investigated, the highest impact factor coefficients were seen in (i) Educational Sciences: Theory & Practice, (ii) Educational Administration: Theory & Practice and (iii) The Journal of Theoretical Educational Science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPegem Akademi Yayıncılıken_US
dc.relation.isversionof10.14527/kuey.2016.019en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Bilimlerien_US
dc.subjectBilimsel Yayınen_US
dc.subjectDergien_US
dc.subjectAtıf Analizien_US
dc.subjectEtki Faktörüen_US
dc.subjectEducational Sciencesen_US
dc.subjectScientific Publicationen_US
dc.subjectJournalen_US
dc.subjectReference Analysisen_US
dc.subjectImpact Factoren_US
dc.titleTürkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Dergilerin Bilimsel Yayın Haritası: Dergi Etki Faktörleri Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeScientific Publication Map of Journals Published in the Field of Educational Sciences in Turkey: An Analysis Impact Factors of Journalsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage506en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSölpük, Nihan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster