Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi
Künye
BURKUT, Emine Banu. "Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi". Dünyanın İyiliği için Çocuk Kütüphaneleri, (2019): 311-350.Özet
Çocuk kütüphaneleri, çocukların kitaplarla buluşması ve bilgiye erişmesi için önemli mekânlardır. Çocuk(lar) için mekân(lar) tasarlanırken çocukların fiziksel, bilişsel ve zihinsel gelişimine uygun, onları her yönden destekleyecek şekilde olmalıdır. Mekânların tasarımında kullanıcı-mekân ilişkisi tasarımın odak noktasını oluşturmaktadır. Çünkü kullanıcının özellikleri mekânın tasarımını tüm boyutlarıyla etkilemektedir. Çocuklar için mekân tasarımı söz konusu olduğunda ise tasarımcıya daha büyük bir sorumluluk verilmektedir. Çocukların bulundukları mekânı algılaması, keşfetmesi, benimsemesi ve aidiyet hissedip mekânda daha kaliteli ve daha fazla zaman geçirmesi açısından büyük öneme sahiptir. Çocuklar için kütüphane hizmetinin genel amacı ise, çocukların yazıları, resimleri tanımaya başladıkları ilk günden itibaren zevk alabilecekleri kitapları temin etmek, kitap okuma, okuyabileceği kitapları seçmek, çocukların eğitimine çok yönlü bir şekilde rehberlik etmektir. Araştırma kapsamında çocuk kütüphaneleri ile ilgili yapılan akademik çalışmalar incelendiğinde çoğunlukla kütüphanecilik, bilgi ve belge yönetimi alanında yapılan çalışmalar görülmektedir. Çocuk kütüphanelerinin mimarisi ve iç mekân tasarımı alanında yapılan akademik çalışmaların az olduğu, fakat son yıllarda çocuk odaklı mekân tasarımı ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili çalışmaların artmaya başladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı “çocuk-kütüphane-mekân” ilişkisini mimarlık disiplini çerçevesinde inceleyerek örnekler üzerinden tarihsel ve kavramsal bir çalışma yapılarak örnekler üzerinden incelenmiştir.
Kaynak
Dünyanın İyiliği için Çocuk KütüphaneleriBağlantı
https://hdl.handle.net/11352/4176Koleksiyonlar
- Mimarlık Bölümü [133]