Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaltukoğlu, Gaye
dc.contributor.authorÇelikoğlu, Büşra
dc.date.accessioned2023-02-23T11:12:09Z
dc.date.available2023-02-23T11:12:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇELİKOĞLU, Büşra, Türkiye’de Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilmiş Lisansüstü Tez Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4313
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ülkemizde okul öncesi dönemdeki çocukları ele alan lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesidir. Bu kapsamda yalnızca 2005-2021 yılları arasında ve psikoloji bilim dalı ve klinik psikoloji anabilim dalında yapılan lisansüstü tezleri incelenmiştir. Bu kapsamda tarama, YÖKTEZ sayfasından gerçekleştirilmiş ve 26 lisansüstü tez çalışmasına ulaşılmıştır. Bu çalışmalardan 3 tanesi doktora, 23 tanesi yüksek lisans tezidir. Bu tezlerden 2 tanesi deneysel desende tasarlanırken 24 tanesi ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İncelenen tezler genel olarak değerlendirildiğinde araştırmaların, davranış sorunları, sosyal beceri/akran ilişkileri, öz düzenleme, bağlanma örüntüleri, ebeveyn tutumu, kaygı ve ayrılma kaygısı alanlarında yoğunlaştığı görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi eğitime devam eden çocukların sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini desteklemek ve sorunlara yönelik önleyici ve koruyucu çalışmalar yürütebilmek amacıyla araştırma sonuçları değerlendirilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the postgraduate thesis studies dealing with preschool children in our country. In this context, only postgraduate theses made between 2005-2021 in psychology and clinical psychology departments were examined. In this context, the search was carried out on the YÖKTEZ page and 26 postgraduate thesis studies were reached. Three of these studies are doctoral dissertations and 23 are master's theses. While 2 of these theses were designed in experimental design, 24 of them were carried out using the relational scanning model. When the theses examined were evaluated in general, it was seen that the studies focused on behavioral problems, social skills/peer relations, self-regulation, attachment patterns, parental attitude, anxiety and separation anxiety. In light of the findings obtained, research results can be evaluated in order to support the social, emotional and physical development of children attending preschool education and to carry out preventive and preventive studies for problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectKlinik Psikolojien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectLisansüstüen_US
dc.subjectTezen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectClinical Psychologyen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectGraduateen_US
dc.subjectThesisen_US
dc.titleTürkiye’de Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilmiş Lisansüstü Tez Çalışmalarının Gözden Geçirilmesien_US
dc.title.alternativeA Review of Postgraduate Thesis Studies for Pre-School Children in Turkeyen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelikoğlu, Büşra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster