Fen Eğitiminde Kaynaştırma Modülünün Öğretmenlik Uygulamasına Yansıması
Künye
MERTOĞLU, Hatice & Esra MACAROĞLU-AKGÜL. "Fen Eğitiminde Kaynaştırma Modülünün Öğretmenlik Uygulamasına Yansıması". Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 11.2 (2021): 595-620.Özet
Bu çalışmada fen eğitiminde kaynaştırma modülünün öğretmen adaylarının kaynaştırmayla
ilgili uygulamalar hakkındaki düşüncelerine ve kaynaştırma tutumlarına etkisi
araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması
dersi kapsamında 5 farklı okulda uygulamaya gitmekte olan 33 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Çalışma başında öğretmen adaylarına “Kaynaştırmaya İlişkin
Görüşler Ölçeği” ve kaynaştırma modülü uygulanmıştır. Bireysel öğretim planları,
öğretimsel uyarlamalar ve benzeri materyaller içeren kaynaştırma modülünden sonra
okullardaki kaynaştırma uygulamaları öğretmen adayları tarafından gözlem ve görüşmelerle
değerlendirilmiştir. Böylece fen eğitiminde kaynaştırma modülünün öğretmen
adaylarının görüşleri üzerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Dönem boyu yapılan
her değerlendirme ve planlama ile uygulamaya ait veriler öğretmen adayları tarafından
ürün dosyaları ile toplanmıştır. Çalışma sonunda öğretmen adaylarına “Kaynaştırmaya
İlişkin Görüşler Ölçeği” tekrar uygulanmış, kaynaştırma uygulamaları
modülünün etkililiği ve kaynaştırma modülü ile ilgili görüşleri de nicel ve nitel olarak araştırılmıştır. This is an experimental research with pre-test, post-test, no control
group design aimed to determine prospective science teachers’ understandings
about inclusion in science classes from both individual and
school perspectives. Research participants were 33 prospective elementary
science teachers in their senior years. All participants attended the
same 3 courses; Inclusive Applications Module, Alternative Measurement
and Evaluation and Student Teaching Practice in Spring Semester,
in 5 different elementary schools. At the beginning, “perceptions on inclusion”
scale applied to all participants and all asked to attend Inclusive
Application Module. Module included individual educational
plans, instructional modifications and appropriate instructional materials
for students in inclusive science classes. Based on what they learned
in module, research participants were asked to evaluate inclusion practices
in schools, via interviews and observations. Therefore, this paper
reports “how Inclusive Applications Module informed participants in
their student teaching practice as well as reporting its effects on participants’
perceptions and attitudes about inclusive science classes.
Kaynak
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri DergisiCilt
11Sayı
2Bağlantı
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/511874/fen-egitiminde-kaynastirma-modulunun-ogretmenlik-uygulamasina-yansimasihttps://hdl.handle.net/11352/4540