Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMertoğlu, Hatice
dc.contributor.authorAkgül, Esra Macaroğlu
dc.date.accessioned2023-04-28T07:10:09Z
dc.date.available2023-04-28T07:10:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationMERTOĞLU, Hatice & Esra MACAROĞLU-AKGÜL. "Fen Eğitiminde Kaynaştırma Modülünün Öğretmenlik Uygulamasına Yansıması". Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 11.2 (2021): 595-620.en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/511874/fen-egitiminde-kaynastirma-modulunun-ogretmenlik-uygulamasina-yansimasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4540
dc.description.abstractBu çalışmada fen eğitiminde kaynaştırma modülünün öğretmen adaylarının kaynaştırmayla ilgili uygulamalar hakkındaki düşüncelerine ve kaynaştırma tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında 5 farklı okulda uygulamaya gitmekte olan 33 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma başında öğretmen adaylarına “Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği” ve kaynaştırma modülü uygulanmıştır. Bireysel öğretim planları, öğretimsel uyarlamalar ve benzeri materyaller içeren kaynaştırma modülünden sonra okullardaki kaynaştırma uygulamaları öğretmen adayları tarafından gözlem ve görüşmelerle değerlendirilmiştir. Böylece fen eğitiminde kaynaştırma modülünün öğretmen adaylarının görüşleri üzerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Dönem boyu yapılan her değerlendirme ve planlama ile uygulamaya ait veriler öğretmen adayları tarafından ürün dosyaları ile toplanmıştır. Çalışma sonunda öğretmen adaylarına “Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği” tekrar uygulanmış, kaynaştırma uygulamaları modülünün etkililiği ve kaynaştırma modülü ile ilgili görüşleri de nicel ve nitel olarak araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis is an experimental research with pre-test, post-test, no control group design aimed to determine prospective science teachers’ understandings about inclusion in science classes from both individual and school perspectives. Research participants were 33 prospective elementary science teachers in their senior years. All participants attended the same 3 courses; Inclusive Applications Module, Alternative Measurement and Evaluation and Student Teaching Practice in Spring Semester, in 5 different elementary schools. At the beginning, “perceptions on inclusion” scale applied to all participants and all asked to attend Inclusive Application Module. Module included individual educational plans, instructional modifications and appropriate instructional materials for students in inclusive science classes. Based on what they learned in module, research participants were asked to evaluate inclusion practices in schools, via interviews and observations. Therefore, this paper reports “how Inclusive Applications Module informed participants in their student teaching practice as well as reporting its effects on participants’ perceptions and attitudes about inclusive science classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKalem Vakfı Okullarıen_US
dc.relation.isversionof10.23863/kalem.2021.217en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma Uygulamalarıen_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik Uygulamasıen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectProspective Science Teachersen_US
dc.subjectStudent Teachingen_US
dc.subjectInclusive Science Educationen_US
dc.titleFen Eğitiminde Kaynaştırma Modülünün Öğretmenlik Uygulamasına Yansımasıen_US
dc.title.alternativeInclusive Applications Module’s Reflections on Student Teaching Experience in Science Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3172-7443en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-6897-538Xen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage595en_US
dc.identifier.endpage620en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAkgül, Esra Macaroğlu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster