Sonja Brentjes. Teaching and Learning the Sciences in Islamicate Societies (800-1700)
Künye
ATTAR, M. Fariduddin & Zehra BİLGİN."Sonja Brentjes. Teaching and Learning the Sciences in Islamicate Societies (800-1700)" Nazariyat İslam Felsefe ve Bilim Tarihi Araştırmaları Dergisi,7.1 (2021): 227-229.Özet
Modern öncesi İslam dünyasında neşvünema bulmuş öğrenme ve eğitimin kültürünü
ve sosyal pratiklerini gün yüzüne çıkarmak modern araştırmaların en zor ve
tartışmalı alanlarından biridir. Mevcut birincil kaynakların yetersizliğinden hareketle
sosyal pratikleri ve kurumsal yapıları nasıl tahmin edebiliriz? Sosyal olgulara
yönelik dolaylı tanıklıkların biyo-bibliyografik kaynaklar ve bilimler ansiklopedileri
gibi eserlerdeki bolluğu dikkate alındığında, bu kaynakların ayırt edici özelliği olan,
alimlerin hayatları ile öğrenim müfredatlarının idealleştirilmiş ve edebî tondaki
anlatılarıyla nasıl baş edeceğiz? Bu soru tarihçilerin önündeki netameli konumunu
korumaya devam ediyor. Teaching and Learning the Sciences in Islamicate Societies
(İslam Toplumlarında Bilimleri Öğrenmek ve Öğretmek), İslam öğrenim ve eğitimin
sosyal pratikleri ve kurumsal bağlamları tarihi sahasında Sonja Brentjes’in kariyeri
boyunca ortaya koyduğu birikimin bir hülasasını sunmaktadır. Bu alandaki
araştırmaların yönünü tanımlama ve yeniden belirleme bakımından Brentjes’in
çalışmalarının önemli katkıları olmuştur.
Kaynak
Nazariyat İslam Felsefe ve Bilim Tarihi Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
1Bağlantı
https://www.nazariyat.org/sayilar/cilt-7-sayi-1/m-fariduddin-attarhttps://hdl.handle.net/11352/4596