| dc.contributor.advisor | Cömert, Itır Tarı | |
| dc.contributor.author | Eksik, Elif Ediz | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-02T14:16:15Z | |
| dc.date.available | 2025-09-02T14:16:15Z | |
| dc.date.issued | 2024 | en_US |
| dc.identifier.citation | EKSİK, Elif Ediz, Normal Gereksinimli Çocukların Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabulleri ile Empatik Eğilim, Psikolojik Sağlamlık, Psikolojik ve Duygusal İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/5526 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı normal gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocukları sosyal kabulleri ile empatik eğilim, psikolojik sağlamlık, psikolojik ve duygusal iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelemektir. Bu doğrultuda 136 kız, 161 erkek olmak üzere 297 katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcılardan Demografik Bilgi Formu, Stirling Çocuklar İçin Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (ÇGPSÖ-28), Çocuk ve Ergenler için Empati Ölçeği, Özel Gereksinimli Çocukların Sosyal Kabulu Ölçeği toplanmıştır. Sosyal Kabul ile Empati, Sosyal ve Duygusal İyi Oluş, Psikolojik Sağlamlık arasındaki ilişkisini belirlemek üzere Çoklu Doğrusal Regresyon modelleri tasarlanmıştır. Analiz sonucunda Empati ve Psikolojik Sağlamlığın Sosyal Kabul, Sosyal Beceriler, Öğrenci Davranışları ve Akran Tutumunun üzerinde etkili olduğu ve çeşitli demografik değişkenlere göre bu sonuçların farklılaştığı görülmüştür. Bulgular ilgili literatür kapsamında yorumlanmıştır. | en_US |
| dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relationship between emphaty, social and psychological wellness, psychological resilience and social acceptence in children. In this direction, datas vere collected from a total of 297 participants, 136 women and 161 men. In the study, Child and Youth Resilience Measıre (CYRM-12), Social Acceptence Scale for Children, An Index of Emphaty for Children and Adolescent were used as data collection tools along with the demographic information form. Multiple Linear Regression models were designed to determine the predictors of social acceptence. As a result of the analysis, it was seen that Empathy and Psychological Resilience had an impact on Social Acceptance, Social Skills, Student Behaviors and Peer Attitudes, and these results differed according to various demographic variables. The findings were interpreted within the scope of the relevant literature. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Sosyal Kabul | en_US |
| dc.subject | Empatik Eğilim | en_US |
| dc.subject | Psikolojik Sağlamlık | en_US |
| dc.subject | İyi Oluş | en_US |
| dc.subject | Social Acceptence | en_US |
| dc.subject | Emphaty | en_US |
| dc.subject | Psychological Wellness | en_US |
| dc.subject | Psychological Resilience | en_US |
| dc.title | Normal Gereksinimli Çocukların Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabulleri ile Empatik Eğilim, Psikolojik Sağlamlık, Psikolojik ve Duygusal İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
| dc.title.alternative | The Study of The Relationship Between The Social Acceptance of Special Needs Children Among The Normal Needs Children and Their Emphatic Tendency, Psychological Resilience and Psychological and Emotional Well-Being | en_US |
| dc.type | masterThesis | en_US |
| dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalı | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.contributor.institutionauthor | Eksik, Elif Ediz | |