Yazar "Alisinanoğlu, Fatma" için listeleme
-
3. Eğitim Araştırmaları Kongresi: Geçmişten Geleceğe Eğitim, 14-15 Ekim 2022, Tam Metin Bildiri Kitabı (FSMVÜ-EAK 2022)
Alisinanoğlu, Fatma; FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü (FSM Vakıf Üniversitesi, 2022)Eğitim kelimesi, Latince çekmek anlamına gelen 'educere' kelimesinden türemiştir. Eğitim, insanı cehalet karanlıklarından çıkarıp ilim nuruna kavuşturma işidir. Tarih boyunca eğitim, yaşamdaki başarının anahtarı olarak ... -
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Başkaya, Gözdenur Işıkcı; Alisinanoğlu,Fatma; Demircan, Hasibe Özlen; Tahta, Fatma (Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, 2020)Eğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır. Çokkültürlülük aynı ... -
MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Orhan, Neslihan (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada kapsamında; MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ilkeleri doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmada; “El Ele Okul ... -
Okul Öncesi Dönem Çocukların Mekânda Konumla İlgili Kavramları Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi
Mart, Mehmet; Alisinanoğlu, Fatma; Kesicioğlu, Oğuz Serdar; Erşan, Şule (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Çocuklar için mekânda konum kavramlarının kazanımı erken yıllarda başlayarak, okul öncesi dönemde eğitimin etkisi ile hızlı bir ilerleme kaydetmektedir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitime devam eden 83 çocuğun mekânda ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetici ve Öğretmenlerin Dış Oyun Alanlarının Kullanımı ve Materyallerin Niteliğine İlişkin Görüşleri
Kösem, Merve (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarında dış oyun alanının kullanımı ve materyallerin niteliğine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktadır. Çalışmanın yöntemi; nitel modeli ise ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Buldur, Aycan; Alisinanoğlu, Fatma (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ve başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve başarı amaç oryantasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeylerine ... -
Türkiye’de Orman Okulu Yaklaşımını Uygulayan Okul Öncesi Kurumlarındaki Yetişkinlerin Uygulama Sürecine Dair Risk Algılarının ve Deneyimlerinin İncelenmesi
Erol, Mehri (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, Orman okulu uygulaması gerçekleştiren idarecilerin, öğretmenlerin ve çocukları bu uygulamalara katılan ebeveynlerin Orman okulu uygulama süreçlerine dair risk algılarını içeren görüşlerinin incelenmesi ...