• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Analysis of Values in Children's Picture Books in Turkish for 5-6 Year-old Children

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (306.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Kazancı Gül, Mine
Atay, Mesude

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KAZANCI GÜL, Mine, & Mesude ATAY. "An Analysis of Values in Children's Picture Books in Turkish for 5-6 Year-old Children." Erpa International Congresses on Education, 48 (2018).

Özet

This study aims to examine the values of wisdom, tolerance, benevolence, happiness, courtesy, respect, love and responsibility in the children's books published in the years between 2000 and 2007 and in 2014 written in Turkish for 5-6 year old children. It is designed in content analysis pattern of qualitative research. A descriptive model of quantitative research methods was used to determine the frequency of values in picture books. The sample of the study consists of 40 children's picture books which are translated into Turkish and written in Turkish for the 5-6 age group determined by the criterion sampling strategy. The researcher developed a checklist as a data collection tool which is values checklist. As a result of the research, there are 46.80% values in the children's picture books published between 2000 and 2007; 53.20% values published in 2014, in analyzed picture books. It is found that children's picture books, those translated into Turkish and those written in Turkish differ in terms of inclusion of values. Regarding results of the study, it is necessary to give more importance to the value of wisdom and tolerance in the children's picture books and to transfer the values through positive examples toward proper behavior.

Bağlantı

https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2018/09/shsconf_erpa2018_01062.pdf
https://hdl.handle.net/11352/3234

Koleksiyonlar

  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School [25]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [568]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.