Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Adaptation of the Distress Disclosure Index to Turkish Culture
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2017)
The purpose of this study is to investigate the psychometric properties of the Turkish
version of the Distress Disclosure Index (DDI). Participants were 333 high school
students. In this study, as construct validity, ...
Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
(Marmara Üniversitesi, 2018)
Çalışmada Horst, Finney ve Barron (2007) tarafından geliştirilen Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin
Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 2016-2017
eğitim öğretim yılında devlet ...
Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması
(Sakarya Üniversitesi, 2018)
Araştırmanın amacı Farrell vd. (2016) tarafından geliştirilen Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Dil geçerliği için İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasında korelasyon ...
Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması
(Pegem Akademi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri öğretim liderliği davranışlarına
ilişkin algılarını ölçen Şişman© Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeğinin geçerlik ve
güvenirliğini test ederek norm değerlerini ...
UKMH Duygusal Zeka Testinin Türkçeye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
(AVES Yayıncılık, 2016)
Amaç: Türkçe az sayıda duygusal zeka ölçeği vardır ve Uluslararası Kişilik Madde Havuzu-Duygusal Zeka Testi (UKMH-DZT), geliştirildiği madde havuzu nedeniyle birçok olumlu yan içermektedir. Bu çalışmada, UKMH-DZT'nin ...