• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Real-time Allocation of Multi-mobile Resources in Integrated Distribution and Transportation Systems for Resilient Electrical Grid

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.178Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2022

Yazar

Erenoğlu, Ayşe Kübra
Erdinç, Ozan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ERENOĞLU, Ayşe Kübra & Ozan ERDİNÇ. "Real-time Allocation of Multi-mobile Resources in Integrated Distribution and Transportation Systems for Resilient Electrical Grid".nIEEE Transactions on Power Delivery, (2022): 1-11.

Özet

This study proposes a novel real-time optimizationbased critical load restoration strategy for the post-event stages. The key idea is to integrate multi-mobile and stationary resources into the emergency tools of the system operation as grid-support services. The role of the demand response (DR) program and distributed generation (DG) from the resiliencyboosting points of view is investigated. To prevent prolonged and extensive electric outages, mobile emergency generator (MEG), emergency vehicle energy storage (EVES), and electric vehicles (EVs) are aimed to be exploited by forming microgrids. Power system constraints are modelled according to the linearized DistFlow equations. The framework's main aim is to serve critical loads, weighted by their priority, with the coordinated operation of multiple resources. Mixed-integer quadratic programming-based model is solved by a state-of-the-art solver within 30-minute time slots while considering uncertainties in real-time traffic congestion. Different case studies are carried out on the IEEE-33 bus coupled distribution-transportation system and the results are discussed in detail on the load restoration basis.

Kaynak

IEEE Transactions on Power Delivery

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4187

Koleksiyonlar

  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.