• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (3.073Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Aimaiti, Mailikemu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AIMAITI, Mailikemu, Türkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Geçmişten günümüze olan süreç içerisinde insanların yaşadığı coğrafya, içinde bulunduğu toplum, ait oldukları din ve kültürel farklılıkların olması, insanların birbirinden farklı eğitim sistemlerinin meydana gelmesine neden olmuştur. Tarihi süreç içerisinde farklı kültürlerin verdiği ürünler de farklı olmuştur. Süreç içerisinde toplumlar kendinden üstün olan toplumları incelemiş, örnek almış ve benzer teknikleri uygulayarak kendilerini geliştirmeye çalışmışlardır. Günümüz yüzyılında da karşılaştırmalı eğitim adı altında farklı ülkelerin eğitim sistemleri incelenerek eğitim sistemlerin farklı ve benzer noktalarını araştıran bir bilim dalı bulunmaktadır. Bu araştırmada Türk eğitim sistemi, Çin eğitim sistemi ve Rusya eğitim sistemi mukayese edilerek, ülkelerin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışmada Çin, Rusya ve Türk eğitim sistemlerinin genel durumu, yönetim yapıları, süreç ve kademeleri, eğitim finansman durumları ve eğitimdeki amaçları ele alınmıştır. Araştırmada yer alan Türk Eğitim Sistemi merkeziyetçi sistemi izlerken, Rusya ve Çin Eğitim sistemlerinde ise yerel ve merkezi sistemler uygulanmaktadır. Bu çalışmada bilimsel yöntemlerden karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında izlenen nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırma kapsamında veri toplamada kullanılan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
 
From the past to the present, the geography where people live, the society they live in, the religion they belong to and the existence of cultural differences have resulted in the emergence of different education systems. The products of different cultures in the historical process have also been different. In the process, societies have examined the superior societies, taken them as examples and tried to improve themselves by applying similar techniques. In today's century, there is a discipline called comparative education that examines the education systems of different countries and investigates the different and similar points of education systems. In this study, it is aimed to compare the Turkish education system, Chinese education system and Russian education system and to reveal the similar and different perspectives of the education systems of the countries. In this study, the general situation of Chinese, Russian and Turkish education systems, management structures, processes and levels, educational financing status and educational objectives are discussed. While the Turkish Education System in this research follows the centralized system, local and centralized systems are applied in the Russian and Chinese Education systems. In this study, qualitative research method followed in comparative education researches among scientific methods was used and document analysis method was used to collect data within the scope of the research.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4871

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreci Sonrasında Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Uygulanması: Üsküdar Bülent Akarcalı Anadolu Lisesi Örneği 

    Erdek, Semiha (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
    Tüm dünyada yaşanan Covid 19’a bağlı pandemi süreciyle Milli Eğitim Bakanlığı uzaktan eğitim sistemine geçmiştir. Tüm dünyanın ilk kez tecrübe ettiği bu durumun eğitimin tüm süreçlerinde olumlu ya da olumsuz etkileri olacağı ...
  • Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Eğitimciler Dışındaki Diğer Personellerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi 

    Uçar, Semih (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
    Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan eğitimciler dışındaki personellerin kaynaştırma uygulamasına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içinde yer ...
  • İstanbulda’ki Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Yönetimi Süreçlerinin Değerlendirilmesi 

    Araç, Merve; Akçadağ, Tuncay (Cahit AYDEMİR, 2022)
    Uzaktan eğitim süreciyle ilgili dünyada ve ülkemizde uzun yıllardır bilimsel çalışmalar yapıldığı, süreçle ilgili çalışmalar yürütüldüğü görülmektedir. Ancak uzaktan eğitimin öneminin özellikle COVID-19 pandemisi döneminde ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.