Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocabaş, İbrahim
dc.contributor.authorAimaiti, Mailikemu
dc.date.accessioned2024-03-22T07:45:44Z
dc.date.available2024-03-22T07:45:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAIMAITI, Mailikemu, Türkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4871
dc.description.abstractGeçmişten günümüze olan süreç içerisinde insanların yaşadığı coğrafya, içinde bulunduğu toplum, ait oldukları din ve kültürel farklılıkların olması, insanların birbirinden farklı eğitim sistemlerinin meydana gelmesine neden olmuştur. Tarihi süreç içerisinde farklı kültürlerin verdiği ürünler de farklı olmuştur. Süreç içerisinde toplumlar kendinden üstün olan toplumları incelemiş, örnek almış ve benzer teknikleri uygulayarak kendilerini geliştirmeye çalışmışlardır. Günümüz yüzyılında da karşılaştırmalı eğitim adı altında farklı ülkelerin eğitim sistemleri incelenerek eğitim sistemlerin farklı ve benzer noktalarını araştıran bir bilim dalı bulunmaktadır. Bu araştırmada Türk eğitim sistemi, Çin eğitim sistemi ve Rusya eğitim sistemi mukayese edilerek, ülkelerin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışmada Çin, Rusya ve Türk eğitim sistemlerinin genel durumu, yönetim yapıları, süreç ve kademeleri, eğitim finansman durumları ve eğitimdeki amaçları ele alınmıştır. Araştırmada yer alan Türk Eğitim Sistemi merkeziyetçi sistemi izlerken, Rusya ve Çin Eğitim sistemlerinde ise yerel ve merkezi sistemler uygulanmaktadır. Bu çalışmada bilimsel yöntemlerden karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında izlenen nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırma kapsamında veri toplamada kullanılan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractFrom the past to the present, the geography where people live, the society they live in, the religion they belong to and the existence of cultural differences have resulted in the emergence of different education systems. The products of different cultures in the historical process have also been different. In the process, societies have examined the superior societies, taken them as examples and tried to improve themselves by applying similar techniques. In today's century, there is a discipline called comparative education that examines the education systems of different countries and investigates the different and similar points of education systems. In this study, it is aimed to compare the Turkish education system, Chinese education system and Russian education system and to reveal the similar and different perspectives of the education systems of the countries. In this study, the general situation of Chinese, Russian and Turkish education systems, management structures, processes and levels, educational financing status and educational objectives are discussed. While the Turkish Education System in this research follows the centralized system, local and centralized systems are applied in the Russian and Chinese Education systems. In this study, qualitative research method followed in comparative education researches among scientific methods was used and document analysis method was used to collect data within the scope of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Eğitim Sistemien_US
dc.subjectÇin Eğitim Sistemien_US
dc.subjectRusya Eğitim Sistemien_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitimen_US
dc.subjectTurkey Education Systemen_US
dc.subjectChina Education Systemen_US
dc.subjectRussia Education Systemen_US
dc.subjectComparative Education Systemen_US
dc.titleTürkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesien_US
dc.title.alternativeComparative Analysis of Turkey, China and Russia Education Systemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAimaiti, Mailikemu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster