• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How Safe are Main News Bulletins for Children? Analyzing News Content in Terms of Suitability for Children

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (748.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2025

Yazar

Özmen, Kerime Meryem
Akyüz, Mehmet Hanifi
Polatlar, Duygu Yalman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZMEN, Kerime Meryem, Mehmet Hanifi AKYÜZ & Duygu Yalman POLATLAR. "How Safe are Main News Bulletins for Children? Analyzing News Content in Terms of Suitability for Children". Electronic News: Broadcast and Mobile Journalism, (2025): 1-15.

Özet

This study aims to evaluate the appropriateness of main news programs broadcast on television channels for children’s development. Children’s development processes can be significantly affected by the content they are exposed to through the media. Violence, fear, and tragic events, which are frequently encountered especially in main news bulletins, may cause negative emotional responses in children. In this context, the study evaluates how suitable television news programs are for children by examining elements such as language use, visual elements, and presentation style. In the research process, the main news bulletins were systematically watched within a defined timeframe and evaluated using content analysis. Content analysis was conducted within the framework of criteria such as whether the language used in the news is simple and understandable, and whether the visuals are suitable for children’s sensitivities. The findings reveal that most of the main news programs on television channels are not suitable for children, and that these programs often contain content that may negatively affect children’s emotional development.

Kaynak

Electronic News: Broadcast and Mobile Journalism

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5365

Koleksiyonlar

  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School [32]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.