Yazar "Seven, Serdal" için listeleme
-
5-6 Yaş Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Gerçeklik Durumlarının İncelenmesi
Parlakyıldız, Irmak (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Kitle iletişim araçlarının insanların zihinleri ve günlük yaşamları üzerindeki etkisi iletişim bilimciler tarafından ele alınmakta ve araştırmalara konu edilmektedir. Yaygınlığı ve ulaşılabilirliği nedeni ile televizyon, ... -
Altı Yaş Çocuklarının Doğum Şekillerine ve Bedensel Temas Düzeylerine Göre Bağlanma Durumlarının İncelenmesi
Işık, Beytül (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada okul öncesi eğitimine devam eden altı yaş çocuklarının annelerine bağlanma durumları (güvenli, kaçınmalı, düşmanca/negatif) ile doğum şekli (normal ve sezaryen doğum), bedensel temas düzeyi ve demografik ... -
Bağlanma ve Duyarlılık Davranışlarının 3-5 Yaş Çocukları Üzerinden Nesiller Arası Aktarımla İncelenmesi
Seven, Zeynep Deniz; Seven, Serdal; Uçar Çabuk, Feyza (FSM Vakıf Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, bağlanma ve duyarlılık davranışlarının nesiller arası aktarımla 3-5 yaş çocukları üzerinden yansımasını incelemektir. Araştırma karma desenlidir. Araştırmaya 2 anneanne ve bunların 3-5 yaş aralığında ... -
Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi
Altınışık, Merve (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Günümüzde teknoloji yaşamın her alanında önemli bir yere sahiptir. Teknolojideki hızlı değişimle birlikte dijital oyunlara ilgi artmış ve özellikle okul öncesi dönemde teknoloji çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir ... -
Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
Siğnem, Bağcı (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Thomassin vd. (2019) tarafından geliştirilmiş olan Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve Türk ebeveynler için geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmasıdır. ... -
Interactional Synchrony Between 3 Years Old Children and Their Mothers in Extended and Nuclear Families
Seven, Serdal; Yeşilyurt, Ferahim; Seven, Zeynep Deniz (Routledge, 2020)The synchronization characteristics of mothers and their 3-year-old children living in large and nuclear family types were examined in a semi-structured play process. Grounded multi-case research was used. The participants ... -
The Interrelationship of Attachment Style, Sense of Loneliness, and Social Dissatisfaction in Children Aged 60–72 Months
Şahin-Bayraktar, Hilal Güşta; Seven, Serdal (Springer, 2020)The aim of this correlational survey-based research is to examine the relationships between the attachment styles of children aged 60–72 months and their senses of loneliness and social dissatisfaction. The participants ... -
Okul Öncesi Çağı Çocukların Kaygı Durumlarına Göre Covid-19 Algısının İncelenmesi
Şugüneş, Ayşenur (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, okul öncesi çağı çocukların kaygı durumlarına göre Covid-19 algısının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 3-6 yaş arasında 100 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan ... -
Okul Öncesi Çocukların Okula Uyumlarının Kaygı Durumlarıyla İlişkisinin İncelenmesi
Kar, Hesna Mamur (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi çocukların okula uyum düzeyleri ile kaygı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Tunceli ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Eğitimciler Dışındaki Diğer Personellerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Uçar, Semih (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan eğitimciler dışındaki personellerin kaynaştırma uygulamasına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içinde yer ... -
Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi
Yürek, Enes (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim modelinin uygulanabilirliğine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenliği alanında çalışan akademisyenlerin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bağlanma Durumlarının Teknoloji Bağımlılığı ile İlişkisinin İncelenmesi
Demiral, Ceyda (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırma, okul öncesi öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin teknoloji bağımlılığı ve bağlanma durumlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Programdaki Etkinliklere Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
Aracı, Derya Demir (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin, okul öncesi programındaki etkinliklere yönelik öz yeterlik inançlarını ve sınıf yönetimi becerilerini saptayarak ikisi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada, ... -
Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
Savaş, Nuran (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Metodolojik araştırma yöntemi yardımıyla oluşturulmuş bu çalışmanın amacı, “Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlilik Çalışması” olarak söylenebilir. Bu çalışma Cassidy ve Asher tarafından ... -
Üstün Yetenekli Çocukların Sosyal Yeterliliklerinin Sınıf İçerisindeki Sosyometrik Statülerine Göre İncelenmesi
Akpolat, Ali Haydar; Sakallı Demirok, Mukaddes; Seven, Serdal (Mehmet Dursun ERDEM, 2017)Bu araştırmada, normal eğitim ve öğretime devam eden, Bilim Sanat Merkezine (BİLSEM) kayıtlı, üstün yetenekli tanısı almış, ilköğretim 3.,4.,5.,6. ve 7. sınıf öğrencilerinin, sosyal yeterlilik düzeylerinin, sosyometrik ...