Yazar "FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications listeleme
-
Autism, Technology, and Prospective Special Education Teachers
Akgül, Esra Macaroğlu (FSM Vakıf Üniversitesi, 2016)Autism is a pervasive developmental disorder which causes deficits in social interaction. Individuals with autism sometimes may not be able to talk or may choose not to talk. Therefore; there needs to be some other ways ... -
The Effects of Life Skills Education Program on Problem Behaviors and Social Skills of 4-year-old Preschoolers
Kaya, İsa; Deniz, M.Engin (Siree Publications, 2020)The purpose of this study was to evaluate the effects of the Life Skill Program on 4-year-old preschoolers. The problem behaviors and social skills of the preschoolers made up the dependent variable while “Life Skills ... -
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Başkaya, Gözdenur Işıkcı; Alisinanoğlu,Fatma; Demircan, Hasibe Özlen; Tahta, Fatma (Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, 2020)Eğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır. Çokkültürlülük aynı ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlıklarının Mizaç Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
Kaya, İsa (Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2020)Çocuğun hayatında sürekli hale gelebilecek saldırganlık yönelimi ve saldırganlık davranışının temeli okul öncesi dönemde başlamaktadır. Bu dönemde çocuk saldırganlık yönelimi göstermekte ve bunu kalıcı hale getirmektedir. ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi
Şahin, Hilal Güşta; Doğu, Süleyman (Siree Publications, 2018)This survey-based quantitative study of attitudes and behaviors related to environmental problems was based on a random sample of 1,098 pre-service preschool teachers in seven public universities, one from each of the seven ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Buldur, Aycan; Alisinanoğlu, Fatma (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ve başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve başarı amaç oryantasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeylerine ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Kaya, İsa (OPUS, 2019)Bu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Teacher Education and Foreign Language Teacher Professionalism in The 21st Century
Tütüniş, Birsen; Yalman, Duygu (Hacettepe Üniversitesi, 2020)The quality of foreign language teaching improves so long as foreign language teacher education quality is increased. However, it is not easy to measure the quality of Foreign Language Teacher Education (FLTE) programmes ... -
Üstün Yetenekli Çocukların Sosyal Yeterliliklerinin Sınıf İçerisindeki Sosyometrik Statülerine Göre İncelenmesi
Akpolat, Ali Haydar; Sakallı Demirok, Mukaddes; Seven, Serdal (Mehmet Dursun ERDEM, 2017)Bu araştırmada, normal eğitim ve öğretime devam eden, Bilim Sanat Merkezine (BİLSEM) kayıtlı, üstün yetenekli tanısı almış, ilköğretim 3.,4.,5.,6. ve 7. sınıf öğrencilerinin, sosyal yeterlilik düzeylerinin, sosyometrik ...