dc.contributor.author | Göçen, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2021-06-15T11:21:48Z | |
dc.date.available | 2021-06-15T11:21:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | GÖÇEN, Gökçen. "Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi". Turkish Studies - Language and Literature, 13.27 (2018): 737-762. | en_US |
dc.identifier.uri | https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=22221 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3633 | |
dc.description.abstract | Yazma, yalnızca dile getirilmek istenenin kağıda aktarılması değildir. Yazma becerisi aynı zamanda kişinin kendini doğru ifade edebilmesi; fikirlerini, duygularını ve hayal dünyasını etkili bir şekilde başkalarıyla paylaşabilmesi için ihtiyaç duyulan bir beceridir. Okullarda yazma becerisine gereken önemin verilmemesi, öğrenenlerin yazma becerisine değer vermemesine ve yazma eylemini sevmemesine neden olmaktadır. Biçim ve ürün odaklı yazma çalışmalarıyla da öğrenenlere yazma becerisini sevdirmek mümkün olmamaktadır. Yaratıcı yazma çalışmaları, öğrenenlerin yazma eylemini sevmesi için öğretmenlere bir fırsat sağlamaktadır. Yaratıcı yazma çalışmalarıyla öğrenenlerin hayal gücünü geliştirmek, onların özgün ürünler ortaya koymasına yardımcı olmak ve en önemlisi öğrenenlerin yazarken eğlenmesini sağlamak hedeflenmektedir. Genel olarak yazma, özel olarak da yaratıcı yazma çalışmalarının sınıf içinde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu görevlerin yerine getirilebilmesi için öğretmenlerin de yazma becerilerinin gelişmiş olması ve süreç temelli yazma, yaratıcı yazma gibi konularda bilgi sahibi olması gerekmektedir. Bu gerekle, sınıf öğretmenlerinin yazma yeterliliği algısını, yazma tutumlarını ve yaratıcı yazma başarılarını incelemek ve bunlara yaratıcı yazma çalışmalarının etkisini belirlemek amacıyla yapılan çalışmada, tek gruplu öntest-sontest deney deseni kullanılmıştır. Araştırmada 44 sınıf öğretmeni örneklem olarak yer almıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Writing is not solely transferring thoughts on paper. Writing is a
skill that is required by one to express himself/herself appropriately and
share his/her thoughts, feelings and imagination effectively with others.
The fact that writing skills are not emphasized enough in schools leads
learners to underestimate writing skills and dislike related practices.
However, employing form and product-oriented writing practices will not
make learners like writing. Creative writing activities, on the other hand,
give teachers an opportunity to make their learners favor writing. The aim
of creative writing activities is to improve learners’ imagination, help them
create authentic products and more importantly to let them have fun
while writing. Having writing activities, specifically creative writing,
heavily depends on teachers. Teachers need to have improved their
writing skills and to have learnt about process-oriented writing and
creative writing. Therefore, this study aims to analyze primary school
teachers’ perceived competence and attitude towards writing and their
success in creative writing, and to reveal the effect of creative writing
ctivities on the three points mentioned previously. The study employs the
one group pretest-posttest design. The sample group is composed of 44
primary school teachers. The data was collected through Perceived
Writing Competence Questionnaire, “The Attitude Scale Related to
Writing Activities” (Temizkan and Sallabaş, 2009) and a Prompt for
Eliciting Writing Product. In order to analyze the data, statistical tools
such as mean, standard deviation, t-test have been employed along with
a set of criteria named “Evaluation Criteria Form for Creative Writing”
(Susar Kırmızı, 2008). The results reveal that creative writing practices
have positive effect on primary school teachers’ enthusiasm and liking for
writing, on the improvement of their writing skills and on decreasing
writing anxiety. In addition, it has been concluded that creative writing
practices affect primary school teachers’ attitudes toward writing and
academic success in creative writing positively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | International Balkan University | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.7827/TurkishStudies.14438 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türkçe Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yazma Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yaratıcı Yazma | en_US |
dc.subject | Yazma Tutumu | en_US |
dc.subject | Yazma Başarısı | en_US |
dc.subject | Turkish Language Education | en_US |
dc.subject | Teaching Writing | en_US |
dc.subject | Creative Writing | en_US |
dc.subject | Writing Attitude | en_US |
dc.subject | Writing Success | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Creative Writing Activities of Primary School Teachers on Their Perceived Competence and Attitude Towards Writing and Success in Creative Writing | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies - Language and Literature | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 27 | en_US |
dc.identifier.startpage | 737 | en_US |
dc.identifier.endpage | 762 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Göçen, Gökçen | |