Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Bölümü
Toplam kayıt 100, listelenen: 61-80
-
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin “Türkçenin Dil Bilgisi”ne Yönelik Metaforik Algısı
(Başkent Üniversitesi, 2019)Dil eğitimi ve öğretimi sürecini daha başarılı bir hâle dönüştürmek için öğrenenlerin dile karşı algılarını, tutumlarını betimlemek amacıyla araştırmalar yapılmaktadır. Bu araştırmalarda kullanılan yöntemlerden biri ... -
Türkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Dergilerin Bilimsel Yayın Haritası: Dergi Etki Faktörleri Üzerine Bir İnceleme
(Pegem Akademi Yayıncılık, 2016)Bu araştırmada, Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerin atıf analizlerinin ve etki faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 32 hakemli bilimsel dergide 2005- 2014 yılları ... -
Köyde Bir Öğretim Lideri: Dilek Livaneli
(Osman SEZGİN, 2017)Bu çalışma, Samsun ili, Çarşamba ilçesi Kumköyü ilkokulunda ve köyde hatırı sayılır pek çok iyileştirmeler yaparak sesini duyurmuş olan öğretmen Dilek Livaneli (DL)’nin başarı öyküsünü oluşturmaktadır. Köy öğretmenliği ... -
Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliği Programının Öz-Yeterlik İnancına Etkisi
(OPUS, 2018)Bireylerin bir şeyi başarabileceğine dair inancı olarak tanımlanan öz-yeterlik birçok faktör üzerinde etkilidir. Yüksek öz-yeterlik algısı bireylerin performanslarını pozitif yönde etkiler. Bu nedenlerle bu araştırmanın ... -
Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışmanın Lise Öğrencilerinin Akran Zorbalığına Etkisi
(Sakarya Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışmanın akran zorbalığı üzerindeki etkisini incelemektir. Deney ve kontrol grubunda 6’sı kız, 6’sı erkek olmak üzere 12’şer öğrenci yer almıştır. Deney ... -
Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği: Ebeveyn Formu’nun Psikometrik Özellikleri
(Cahit AYDEMİR, 2019)Bu a ra ştırma nın ama cı bilgisa ya r oyunla rına ilişkin tutum ölçeği ebeveyn formunun geliştirilerek geçerlik ve güvenirlik ça lışma la rının ya pılma sıdır. Ara ştırma da iki fa rklı ça lışma grubu bulunma kta dır. ... -
Spiritually-Oriented Cognitive-Behavioral Family Therapy
(EDAM, 2020)A great many factors influence human life. Among these are individuals’ religious and spiritual orientations, whose importance cannot be understated as they not only affect how individuals perceive and interpret themselves, ... -
Spiritually Oriented Couple, Marriage and Family Therapies
(EDAM, 2020)In this review, it is aimed to focus on the integration of spirituality into familyoriented psychological help processes. To conceptualize the reflection of spirituality on the family system more clearly and to make sense ... -
Psikolojik Danışman Adaylarının Koşulsuz Kendini Kabul Düzeyleri
(Opus, 2018)Bireyin zekice, doğru ve yetkin davranıp davranmadığı ve başkaları tarafından onaylanıp onaylanmadığına aldırmadan kendini tam ve koşulsuz olarak kabul etmesi olarak tanımlanabilen koşulsuz kendini kabul, psikolojik ... -
Pozitif Değerler Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması
(Opus, 2018)Çalışmada, Huang ve Cornell (2016) tarafından geliştirilen Pozitif Değerler Ölçeği (PDÖ) Tü-rkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 315 orta okul öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırma ... -
Özel/Üstün Yetenekli Çocukların Ailelerine Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
(Eğitimciler Birliği Sendikası, 2018)Özel/üstün yetenekli çocuğa sahip olmak aileler için heyecan verici olduğu kadar ailelerin birtakım zorlanmalar (aile içi güç sorunu, özel/üstün yetenekli çocuğun eş zamanlı olmayan gelişimi, ebeveynlerin ... -
Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirlmesi
(Akdeniz Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin bilgisayar oyunlarına yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği-Öğretmen Formu (BOTÖ-ÖF), geliştirilirken daha önce Yeşilyurt ve Demirbaş-Çelik (2019) ... -
Türkiye’de Eğitim-Öğretim Alanında Yapılan Bilgisayar Oyunları Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
(OPUS, 2018)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitim-öğretim alanında yapılan bilgisayar oyunları konulu lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Tarama modelinde desenlenen çalışmada Nitel araştırma yönt-emlerinden doküman inceleme tekniği ... -
Okul Psikolojik Danışman Adaylarının Genel Öz- Yeterlik ve Özel Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığa İlişkin Öz-Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(OPUS, 2018)Bu araştırmada okul psikolojik danışman adaylarının genel öz-yeterlik ve özel eğitime dair öz-yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiş ve özel eğitime dair öz-yeterlik algılarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp ... -
Okul Yöneticilerinin Yönetici Kaygı Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Sermaye
(Marmara Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin sahip oldukları psikolojik sermayenin, yönetici kaygı düzeylerini anlamlı şekilde yordayıp yordamadığının tespit edilmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmenlerin Psikolojik Sermaye Düzeyleri İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
(International Balkan University, 2017)Öğretmenlerin örgütsel psikolojik sermaye düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli kullanılarak incelenmesini amaçlayan bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
(Marmara Üniversitesi, 2018)Çalışmada Horst, Finney ve Barron (2007) tarafından geliştirilen Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 2016-2017 eğitim öğretim yılında devlet ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi
(International Balkan University, 2018)Yazma, yalnızca dile getirilmek istenenin kağıda aktarılması değildir. Yazma becerisi aynı zamanda kişinin kendini doğru ifade edebilmesi; fikirlerini, duygularını ve hayal dünyasını etkili bir şekilde başkalarıyla ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri İle Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimleri ve mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmek ve başarı yöneliminin mesleki kaygıyı yordayıp yordamadığını belirlemektir. ... -
Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması
(Sakarya Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı Farrell vd. (2016) tarafından geliştirilen Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Dil geçerliği için İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasında korelasyon ...


















