Başlık için listeleme
Toplam kayıt 4713, listelenen: 4114-4133
-
Türkçe Organ Adlarında Kelime Sonu -k Ünsüzü ve Çokluk
(Gökkubbe, 2006-04)Türkçe organ adlarının yaklaşık yarısı (43) -k ile bitmiştir. Son sesi -k olan 43 organ adının beşi, birer organı; altısı, ikiden fazla organı; otuz ikisi (%75) ise vücuttaki çift organları karşılamaktadır. Bu organ adlarının ... -
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Telaffuzunda Zorlandıkları Kelimelerin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Yabancı dil öğretimindeki temel amaçlardan biri öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmektir. Bu beceriyi öğrencilere kazandırmak için ise dört temel beceri olan dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek ... -
Türkçe ve Arapçada Birleşik Zaman Yapım ve Kullanımının Karşılaştırılması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada “Türkçe Ve Arapçada Birleşik Zaman Yapım Ve Kullanımının Karşılaştırılması” başlığı altında, Türkçe ve Arapçada zaman ve görünüş yapıları ele alınmış, her iki dile dair dilbilgisi kitaplarında bu konularla ... -
Türkçe'de -E/-İ Durum Eklerinin Karışması Sorunu
(Gökkubbe, 2006-09)Ad durumu (casus) dilden dile hem işleyiş hem de yapılışı yönünden farklılıklar gösterir. Türkçede ekle sağlanan bu yapılarda, Batı dillerinde edatlar kullanılır. Durum içerisinde ele alınan belirtme ve yönelmenin üzerine ... -
Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Okuma Kitaplarındaki Söz Varlığı Ögelerinin İncelenmesi
(Yakup Yılmaz, 2021)Sözcükler iletişimi sağlayan temel ögeler olarak kabul edilmektedir. Yalnız veya birkaç sözcüğün birleşimiyle varlık gösteren söz varlığı ögeleri, bir dilin yabancı dil olarak öğretilmesi sürecinde öncelikler ve ihtiyaçlara ... -
Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Metin Değiştirimi: Mustafa Kutlu’nun “Hayat Güzeldir” Hikâyesi Örneği
(Yakup Yılmaz, 2021)Edebî metinler dil öğretiminde kültür taşıyıcılığı özellikleriyle kültür aktarımına destek sağlarken sözcüklerin cümlede bir bağlam içerisinde kullanımına da örnek teşkil etmektedir. Öğreniciler dilini öğrendiği, dolayısıyla ... -
Türkçe-Arnavutça Manzum Sözlük Dürre-i Manzûme’nin Bilinmeyen İki Nüshası
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2018-12)Bu çalışmada, Türkiye’deki manzum sözlük çalışmalarında pek bilinmeyen, şu ana kadar bir nüshası ele geçmiş olan Dürre-i Manzûme adlı Türkçe-Arnavutça manzum sözlüğün Mısır Milli Kütüphanesi’nde tespit edilen iki yeni ... -
Türkçede Niteleme : Sıfat İşlevli Yan Tümceler
(İlim Yayma Cemiyeti, 1998-04)[No Abstract Available] -
Türkçenin Bazı Yabancı Kökenli Kelimelerindeki Damaksı Genizsileşme
(İlim Yayma Cemiyeti, 2000-04)[No Abstract Available] -
Türkçenin Sesbirimleri ve Belirgin Altsesbirimleri
(Gökkubbe, 2007-09)Ses birim, basit biçimde, konuşma sesi olarak tanımlanabilir. Ancak, konuşma seslerinin sayısı, ses birimlerin sayısı ile aynı değildir. Konuşma ile yazı birbirlerinden bağımsız olmalarına karşılık, alfabe esas alınarak ... -
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Ne Kadar Öğreteceğiz?
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2018)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hangi sözcüklerin öğretileceğine ve öğretilecek sözcüklerin nasıl öğretileceğine dair çalışmalar yapılmaktadır. Bunun yanında, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine dâhil edilmesi ... -
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Metin Değiştirimi: Mustafa Kutlu’nun “Hayat Güzeldir” Hikâyesi Örneği
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Dil, sesli göstergeler dizgesi olarak insanların iletişim kurabilmelerini sağlayan bir araçtır. Dilin, canlı bir varlık olması özelliğiyle, bir ulusa ait toplumsal hafızayı ve kültürel ögeleri dilde bulmak mümkündür. Bir ... -
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem
(Yakup YILMAZ, 2020)Bir yabancı dilin öğretimi söz konusu olduğunda dilin nasıl öğretileceği de söz konusu olmaktadır. Bu süreçte dil öğretim yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de dil öğretim ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenler için Metin Değiştirimi: Mustafa Kutlu’nun “Rüzgârın Oğlu” Hikâyesi Örneği
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bütün dillerin öğretiminde olduğu gibi Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de okuma becerisi, diğer dil becerilerinin kazanımı ve gelişimine olan katkısından dolayı büyük öneme sahiptir. Okuma becerisi okuma metinleri ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Sıklığı
(Erzincan Üniversitesi, 2017)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, dilde en sık kullanılan sözcüklerin öğretilmesi gereklidir. Öğretimde yer alacak sözcüklerin seçiminde, sözcüklerin seviyelere dağılımında ve öğretim materyallerinin hazırlanmasında ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımı
(Uludağ Üniversitesi, 2018)Dil öğretiminde yer verilmesi gereken ilk sözcüklerin bireylerin yaşamında birinci derece önemli olan sözcükler olduğu söylenebilir. Bu sözcükler de dilde ve iletişimde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcükleri ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin “Türkçenin Dil Bilgisi”ne Yönelik Metaforik Algısı
(Başkent Üniversitesi, 2019)Dil eğitimi ve öğretimi sürecini daha başarılı bir hâle dönüştürmek için öğrenenlerin dile karşı algılarını, tutumlarını betimlemek amacıyla araştırmalar yapılmaktadır. Bu araştırmalarda kullanılan yöntemlerden biri ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Özel Amaçla Öğrenenler İçin İhtiyaç Analizi: Ekonomi ve Finans Türkçesi Öğretimi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Küresel değişim ve gelişimlerle son yıllarda insanların başka milletlerin kültürlerini, yaşantılarını ve dillerini öğrenmeye istek ihtiyaçları hızla artmaktadır. Ülkemiz ise son yıllarda küresel değişimlerin yanında çeşitli ... -
Türkistan'daki Medreselerin İslam-Türk Kültüründeki Rolü
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 1993)[No Abstract Available]