Konu "Öğretmen" için Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education listeleme
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-19
-
Bir Devlet Okulunda Çalışan Öğretmenlerin Yenilikler Hakkındaki Görüşleri ve Bu Yenilikleri Derslerine Yansıtabilme Durumları
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, öğretmenlerin eğitim alanında meydana gelen yenilikler hakkındaki görüşleri ve bu yenilikleri benimseyip derslerine aktarabilme durumları araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021- 2022 eğitim ... -
Eğitim Yönetiminde Karar Alma Sürecinde Öğretmen Katılımlarının Okul Kültürüne Etkisi. Ümraniye Örneği
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında yönetimsel veya öğretimsel süreçlerde alınan kararlara öğretmenlerin de dahil edilmesi ve aktif sorumluluk almasının okul kültürüne etkisini araştırmak üzere yapılmıştır. Araştırmaya ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Örgütsel Sağlık Üzerine Etkisi (Beyoğlu İlçesi Örneği)
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stillerinin ve örgüt sağlığı üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma imam hatip meslek lisesinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerini ... -
Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evreni olarak İstanbul ili Sultanbeyli ilçesindeki beş ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetici ve Öğretmenlerin Dış Oyun Alanlarının Kullanımı ve Materyallerin Niteliğine İlişkin Görüşleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarında dış oyun alanının kullanımı ve materyallerin niteliğine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktadır. Çalışmanın yöntemi; nitel modeli ise ... -
Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim modelinin uygulanabilirliğine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenliği alanında çalışan akademisyenlerin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Okul Yönetiminde Hizmetkâr Liderlik
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Liderlik kavramı uzun zamandır düşünürlerin üzerinde durduğu bir kavramdır. Bu alan üzerine çalışmalar gerçekleştiren düşünürler liderlik ile ilgili farklı yaklaşımları ortaya koymuşlardır. İlk dönemlerinde bir liderde ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Genel ve Örgütsel Sinizm Düzeylerinin Çeşitli değişkenler Açısından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; İstanbul ili Ümraniye ilçesinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin genel ve örgütsel sinizm düzeylerini belirlemek ve bu düzeyin cinsiyet, yaş aralığı, eğitim düzeyi, mesleki kıdem, okulda çalışma ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Durumlarının Belirlenmesi: Başakşehir Örneği
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçtan hareketle araştırmada, nicel araştırmalar kapsamında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Yöneticilerinin ve Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi ve Çözüm Önerileri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma; İstanbul ilinin Bağcılar ilçesinde bulunan bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi yöneticisinin ve öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların incelenmesini ve çözüm önerileri sunmayı hedeflemektedir. ... -
Paternalist Liderliğin Öğretmenler Üzerindeki Etkisi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Genel olarak paternalist lider örgütte liderin baba gibi davranmasını ifade eden liderlik türüdür. Bu liderlik örgüt içinde liderin her duruma bir baba edasıyla yaklaşmasını ifade etmektedir. Bir baba edasıyla astların ... -
Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulu Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentileri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulunda görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerinden ne tür beklentilerini olduğunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda “Okul yöneticilerinden eğitim-öğretim, liderlik ... -
Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulundaki Öğretmenlerin Yabancı Uyruklu Öğrencilerle Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amaçları, Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulundaki yabancı uyruklu öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri, problemlere yönelik olarak buldukları çözümleri ve problemlere yönelik çözüm ... -
Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Durumları
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Sosyal etkisiyle birlikte örgütsel faaliyetlerle de kendisini gösteren sinizm kavramının geçmişi M.Ö. 4. ve 5.yüzyılla dayanmaktadır. 80’li yıllardan itibaren yönetim literatüründe yer almaya başlamıştır. Sinizmin ... -
Türkiye’de Orman Okulu Yaklaşımını Uygulayan Okul Öncesi Kurumlarındaki Yetişkinlerin Uygulama Sürecine Dair Risk Algılarının ve Deneyimlerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, Orman okulu uygulaması gerçekleştiren idarecilerin, öğretmenlerin ve çocukları bu uygulamalara katılan ebeveynlerin Orman okulu uygulama süreçlerine dair risk algılarını içeren görüşlerinin incelenmesi ... -
Ümraniye İlçesi Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Adalete İlişkin Görüşleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, İstanbul İli, Ümraniye İlçesi, Zübeyde Hanım Ortaokulunda çalışan branş öğretmenlerinin örgütsel adalete ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmış ... -
Üsküdar İlçesi Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Vatandaşlık Görüşleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, İstanbul İli, Üsküdar İlçesi, Çağrıbey Anadolu Lisesi çalışan branş öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin E- Öğretime Yönelik Tutumlarının Araştırılması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e-öğretime yönelik tutumlarını ölçmektir. Bunun yanı sıra çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e- öğretime yönelik tutumlarının cinsiyete, ... -
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dinamik Güç Öğretmen
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Türkiye son yirmi yılda küreselleşen dünyada yeni bir döneme girerek yeniden kendi tanımlarını yapıyor. Bu sosyal, siyasal ve kültürel olarak yeni bir dönem. Bu sürecin en belirgin göstergelerinden biri de Türkçeye olan ...